Helgen som gått...

Igår var det som alla vet 1 april men alla kanske inte vet att det är min födelsedag! Och det är inte något skämt det lovar jag. Jag blev hela 32 år, det tyckte min kollega var en alldeles perfekt ålder på mig. Det tycker jag med fast jag känner mig som...

Födelsedagen firades här hemma i lugnan ro tillsammans med Emil. En god frukost med färska frallor och tillbehör var vad jag behövde. Sedan bakades det youghurtbullar som togs med till jobbet idag. Uppskattat som vanligt. Mitt i all firande var det dags för möte med bostadsföreningen. Trevligt att träffa grannarna men i övrigt är det ganaka tråkiga möten. Det drog ut på tiden och hungern trängde sig på så pass så jag var nära att få ont i huvudet. Snabbt hem och värma på lite rester och mätta hungern. En film under eftermiddagen gjorde susen.

Anledningen att födelsedagen firades i lugnan ro berodde lite på att vi båda var lite bakis och sega. Lördagskvällen bjöd på ett härlig besök på restaurang Kungsholm. Man fårvånades hela varje gång det kom in mat till bordet. Förrätten förvääntades inte vara friterad när man läste menyn och torsken var utsökt tilllagad men lite snålt men några små kokta potatisar till. Den underbara baileýs coffe avslutade det besöket. Sedan bar det väg till Hotellet där vi mötte upp några trevliga kollegor. Drack dyra drinkar och fortsatte sedan för att möta upp flera trevliga människor och en massa dans så klart.

Av emil fick jag denna lilla trevliga och innehållsrika bok. Fylld med hela 12 restaurangbesök i Stockholm. Bara man visar upp boken så får man en varmrätt och behöver bara betala för det övriga man beställer. Spännade och trevligt att besöka en ny restauranger varje gång.



Tänkte införa en ny liten återkommande punkt, nämligen hissa och dissa.

Jag Dissar människor som alltid säger att man ser trött eller sjuk ut stup i ett.
Jag Hissar mina kollegor för dem är så proffsiga.

Kram
/David som hade en sån bra fördelsedag så jag vet knappt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0