Ledighet!

Påsken och ledigheten är här och jag bara njuter. Det är så underbart att få vara ledig i två extra dagar. Inte göra någonting eller en massa saker på en och samma gång.
Fredagen började i lugnan ro men plötsligt blev det fart benen då ett biobesök på Heron City blev dagens planerade aktivitet. Kollegan och grannen ville följa med så hon hoppade med i bilen på vägen dit. Hann med ett sanabbt och minnesvärt besök i skärholmen och en mycket god och gräddfylld lunch innan filmen började. The Hunger Games var det givna valet och förväntningarna var höga hos oss alla. Den började bra och man inväntade massor av spänning och action. Men detta uteblev och resultatet blev ganska tafatt men inte dåligt film. En film riktad till de yngre som hade kunnat bli ett äckligt spännade änentyr för äldre tittare. Man kan ju hoppas att andra filmen i serien blir mörkare och med mer spänning.
Fredagskvällen bjöd på njutbar dans på tv4 och var sitt påskägg.

Idag är det påskafton. Emils tjat om en långpromenad in till stan blev verklighet och jag måste säga att det var faktiskt skönt. Tur att solen sken annars hade det inte blivit något för min del. Muffinsfabriken passerades och självklart slank vi in och roffade åt oss två muffins. Liggande i en påse fick de följa med på resten av promenaden. Väl framme vid vårt mål, nämligen handelsmarknaden Mood. Nytt, snyggt och modernt med trendiga butiker och restauranger i hög klass. Jag fick med mig en snygg orange ljusstake. Riktigt nöjd. Tunnelbanan hem gick i rasande fast, till min fasa. Väl hemma mumsade vi muffins och mös.

I detta nu står en flygande jacob i ugnen och gottar till sig. Ska väl ta och titta till den nu. Man vill ju inte att den ska brännas.

Kram
/David som haft en sån bra dag så han vet knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0