Drömmar...

Sitter häri köket med min kopp kaffe och en ostsmörgås på en nyinköpt fin assiett. Ute strålar solen åter och det kommer bli en underbar sommardag.

Det har slått lite slint i mitt huvud de senaste dagarna. Tankarna kom nog efter att vi fått se Therese & Andreas renoveringsarbet i deras nya lägenhet. De gör nästan alls själva och att se hur allt sakta men säkert bli klart är så roligt. Mina tankar går nu till vår lägenhet. Jag vill med göra om och göra bättre. Titta på nya tapeter och golv. Få inreda med nya saker men framför allt slå ut väggar och göra större. Väggen i köket ska defenetivt ner och samtidigt så slår man igen dörröppningen till köket så det finns utrymme att få in ett skafferi och kanske en diskmaskin i köket. Det är drömmar som kommer mig. Nästan så att man inte kan somna om nätterna.
En lite mer galen ide är att köpa lägenheten bredvid och göra en stor lägenhet. Tänk vilken fin hall vi skulle få, och större badrum men även en walk in closet som jag önslar mig. Kanske finns det plats över till ett gäst rum det skulle vara rena lyxen. Då tror jag vi skulle få ännu mer berök.

Ja drömma går alltid och göra om med för den delen men det är ett betydligt mer avanserat projekt om man väl tar det steget. Sedan ska ju lägenheten bredvid bli till salu med och man ska få den. Det är inget som händer när mna själv helst vill.

Ja vi får fortsätta drömma...kanske slår de in en dag.

Kram
/David som drömmer så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men det är jättebra att drömma. Och det är faktiskt väldigt bra att fundera på saker långt innan de genomförs. För drömmarna ändras och förfinas och till slut har man en jättebra idé när man väl får chansen att göra något. Börjar man tänka på något för sent är risken stor att man gör något som man ångrar sen. Lycka till med funderingarna! :)

2011-06-30 @ 20:45:11
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0