2011

Då har de första trevande dagarna på det nya 2011 passerat och man kan väl säga som så att det är inte några större förändringar. Allt lunkar på och känns allmänt bra. Har hunnit med att jobba två dagar men nu är jag ledig ingen vilket är underbart. Behöver all ledighet för att samla energi och inspiration till en ny termin.

Det nya ärt känns ändå som att det har börjat bra...

Fast man undrar ju vad som håller på att hända när det faller ner en massa döda fåglar både här i Sverige och i USA...konstigt!

Nu har vi äntligen fått se tredje Narnia filmen som inte höll måttet riktigt utan känns som den sämre av dem tre som gjorts. På väg ut från salongen funderade vi på om det var den sista eller om det kan komma fler. Det undersöktets snabbt via nätet och det finns två böcker efter denna som skulle kunna filmatiseras. Kul om de blir bra.
Efter biobesöket gick vi tillsammans med en vän till ett nyöppnat ställe i amerikansk 50-tals stil. Fantastisk amerikansk buffe avnjöts med trevligt sällskap. Dem hade även fina bowlingbanor där så det blev en match efter maten som jag vann överlägset, känns bra.

Igår klippte jag mig äntligen. Det känns så skönt. Men varje gång man får en ny frisör så känns det lite osäkert. Hur ska det här bli? Är hon bra? Men än så länge har jag blivit nöjd. Eftersom jag har så tjockt hår...vilket är skönt...så måste det tunnas ut varje gång. Så även denna gång. Frisören är nästan klar men känner att hon behöver tunna ut på ett ställe till. Tar håret sådär snyggt mellan fingrarna och för saxen mot håret...precis i samma stund som hon tänker klippa upptäcker hon. -oj fel sax!!! Det hade kunnat gå fel. Och jag skrattar till med hjärtat i halsgropen. Tänk om hon inte hade sett det då hade jag blivit korthårig.
Kommer genast att tänka på den gången då fönen höll på att elda upp allt mitt hår. Det brännde till som bara den.

Idag är det trettondagsafton och vi är hembjudna till goda vänner på middag. Ska bli fantastiskt gott och trevligt!!!

Nej nu ska jag äta, invänta Emil så vi kan åka och handla.

Kram
/David som känner sig nöjd så mycket så han vet knappt i sitt kortare hår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0