Melodifestivalen i Luleå...va?

God morgon säger vi till denna underbart fina Söndagmorgon då solen står högt på den blåa himlen och värmer skönt. Inte för att jag varit ute och kännt efter men det är lika skönt att stå i fönstret och få strålarna på sig. Idag måste dock bli en promenad i det vackra vädret.

Igår var det som så många vet och såg första deltävlingen i årets meslodifestival som gick av stapeln i Luleå. Som man har väntat och väntat. Spekulerat och funderat. Lyssnat och snokat för att få ett hum om hur det kommer att låta och bli. Förväntningarna var skyhöga från min sida och jag trode att detta skulle bli bland det bästa som har gjorts på mycket länge. Dem tankarna hade jag efter att ha lyssnat på alla låtarna i sin helhet innan programet började och i mina öron lät det väldigt bra och det skulle bli väldigt spännade.

Nu har jag sett prgramet och är bara så besviken. Vilken flopp det blev. Vad var det som var bra igentligen? Nej, inte mycket. För det första får väl programledarna knappt godkännt men så brukar det ju vara i första programet och det brukar rycka upp sig hoppas verkligen att det är så i år med. De var varken roliga eller synkade.
De två små fåntrattarna som dök upp inför varje låt var det pinsammaste jag har sett. Hur kan man komma på denna urbota dumma iden. Man skrattade inte en gång...om det nu var meningen förståss. Och Carl Bildt & Måns Möller, jag säger bara SUCK!

Och så då låtarna som skulle kunna bli så bra...som blev så dåligt.

Dilba? Ja vad säger man. Vad var det som hände. Sjöng hon överhuvudtaget? Hos mig lät det knappt i alla fall. Låten är ok men denna lilla bleka flicka kunde ju knappt klara av att gå ordentligt på scenen ännu sämre dansade hon om det nu var det hon försökte. Sedan harde vi en godiskavalkad med äckligt godis, en paraplydrinkskille i solstol i skuggan och massa annat trist.
Det som gjorde behållningen att titta för det gjorde jag ju var ju min favorit Rasmus Viberg. Den låten fastande på en gång. Synd bara att han sprang om kring som Karlsson på taket men en 6e plats får vara ok. Jenny Silver med sin ABBA kavalkad klamrade sig inte längre än till andra chansen vilket är lite dåligt. Och så då Danny. Ja dansa kan han men är låten så bra igentligen? Nej tycker nog inte det men klart det passar i Globen. Men räcker nog inte längre än så...som tur är.

Till final
Danny & Svingfly

Andra Chansen
Jenny Silever & Parnilla Andersson

Plats 5
Li Kid

Plats 6
Rasmus Viberg

Plats 7
Jonas Mattson

Plats 8
Dilba

Hoppas verkligen att det bler en uppryckning om att melodifestivalteamet tar till sig av all kretik de kommer få ch gör något vettigt av det hela de veckor som återstår.

Kram
/David som gillade Rasmus Viberg så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0