Social Butterfly

Upptäckte precis att man kan lyssna på kvällens bidrag på svt:s hemsida. Bidragen i sin helhet dessutom. Självklart var man tvungen att lyssna igenom och höra hur det låter som det ska.

Efter en genomlyssning känns det som ett bra startfällt med flera starka låtar, skrällar men utan något jätte bottennapp hittar jag inte.

Dilba Try Again: ***
Modernt och snyggt men kanske har Dilba en för svag röst. Sätter hon det här blir den farlig.

Jonas Matsson On My Own: *
Ett härligt gung i denna sommarinspirerade dänga.

Danny In The Club: ***
En refräng som sätter sig men det är verserna som är behållningen.

Rasmus Viberg Social Butterfly: *****
En härlig röst som får låten att bli sådär härligt mysig.

Le Kid Oh My God: **
Svårbedömt men när jag känner efter så är inte det här något för mig för tillfället.

Svingfly Me And My Drum: ***
Har aldrig gillat det här med rap i melodifestivalen men det här har ju även mellansångspartier som lyfer låten flera snäpp.

Jenny Silver Something In Your Eyes: ****
ABBA är tillbaka och inte mig emot. Det här känns Härligt att den moderna schlagern håller än.

Pernilla Andersson Desperados: *
Ok jag brukar gilla de svenska bidragen men detta känns tråkigt och med en refräng som knappt märks.

Det här är ett råttbo med flera kandidater som kan noppra åt sig en åtråvärd placering, bara de gör ett bra framträdande. Att Jenny Silver är en given Globen kandidat står kart. Men sedan kan det hända mycket när man får se hala framförandet. Självklart blir Danny farlig men då hoppas jag mer på Rasmus, Svingfly eller Dilba. De andra får slåss om jumboplaceringarna.

Dagens favorit får bli Rasmus!!!

Spännade att se allt i sin helhet!!

Kram
/David som ser fram emot kvällen så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0