Melodifestivalen i Malmö...Bengtzingschalger

Nu sitter jag här och ska skriva en liten sammanfattning om gårdagens deltävling i melodifestivalen. Måste bara säga att jag är så trött så om det blir lite galet vet ni vad det beror på.

Som jag skrev igår såg vi inte tävlingen på lördagen utan i sista sekund kom jag på att vi var tvungna att spela in den då vi var bortbjudna på kvällen. Vilken flopp det hade blivit om jag inte kommit på det. Men så missade vi tunnelbanan med en halv minut med men det var det värt. Idag till frukosten som förövrigt inte alls var så glamorös som den brukar bjöds på blåbärsyoughurt i all sin enkelhet.

Så vad tycker herr DAvid om gårdagen? Ja först och främs var det väl helt rätt låtar om gick vidare till final. Schlager Linda visade att hon fortfarande håller när det gäller och bjuder på just den musik som hör hemma i melodifestivalen. Kul att hon blev så lycklig över segern att hon inte ens kunde sjunga rätt. Det är äkta gläjde det. Rockaren Micke visade tatueringarna när han bjöd på en bra rockballad. Behövs lite sånt i finalen med. Annars tycker jag nog att deltävlingen höll samma låga standard som tidigare. Kul för Webbjokern att komma sexa och inte sist. Hade nog kunnat gå ännu bättre med andra kläder då hon smälte in i bakgrunden och försvann. Att Melody Club inte kom bland de fem bästa var den största chocken för mig men man har inte slutat förundras vad som kan hända i denna tävling.
I övrigt var det väl ett ganska trist program utan några överraskningar. The Ark bjöd på en dålig låt, förhören var lika kassa som alltid och Marie visade sin långa snygga ben. När andra års programledare har vuxit för varje program känns det mer som att Marie & Richard ännu inte hittat hem. Står fortfarnade och stampar. Kanske smäller det högt i finalen och de får visa vad de går för.

Nu återsåtr bara andra chansen sedan är alla finalbidrag samlade och finalen kan gå an stapeln. Där hoppas jag på Jenny Silver & The Moniker.

Nu ska jag göra något annat...men vad?

Kram
/David som är så trött så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0