Alice Bah komik

Igår på väg hem med tunnelbanan från Pridepark hamnade vi bredvid två pojkar i 12 års åldern. De hade varit på Gröna Lund tillsammans med en av killarnas mamma. De verkade haft en trevlig dag tillsammans. Samtalet tog en riktigt komisk vändning...

Pojke 1 -Vet du vad en limosin kostar, mamma?

Mamma -Nej!

pojke 1 -2500!

Pojke 2 -Jag tror det är Lasse Stefans som åker med den.

Pojke 1 -Vem är det?

Pojke 2 -Typ ett dansband!

Pojke 1 -Vad dansar dem?

Ja där satt jag snett mitt emot dessa pojkar och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Skulle bara vilja skratta högt men i stället blev det att jag satte handen för munnen och skrattade tyst. Började gräva efter telefonen i väskan för att kunna skriva ner det de sagt, så jag kom ihåg det. Tänk vilka härliga ungar det finns.

Just i detta nu så har vi ytterligare en gång tryckt på pausknappen för Emil skulle ta en dusch. Idag är det underbara Alice Bah Kuhnkes röst som strömmar ut ur högtalarna. Det var nämligen hon som var sommarpratare igår. Hon berättar innerligt och komiskt om sig själv.

Ett år var hon på semester på malorca. Hon hade gått in i en affär för att titta på fina klänningar. Då plötsligt någon säger med hög röst samtidigt som han pekar på henne bara nogn meter ifårn henne...

-Kolla är inte det Alice Bah??

Hon tänker snabbt och vill på ett komiskt sätt säga...

 -Jo det e det

Men just då hör hon hur en kompis till killen ropar...

-Men va taskig du e så fet är inte Alice Bah

Ytterligare en gång tänker hon för sig själv att hon vill säga...

-Jo just så fet är hon och nu kommer hon och ta er!

Men det bli bara en tanke.

Detta är bara några få komiska ord ur hennes sommartal. Lyssna och njut sällva!
www.sr.se/sommar

Kram

David gillar Alice så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Vad smart du är som skriver upp roliga saker i telefonen. Jag glömmer ju alltid bort sånt där roligt man hör och vill berätta om sen.

2011-08-04 @ 12:39:09
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0