Lyckad semester

Solresan och stugvistelsen är avklarad, likaså Pride. De senaste dagarna har tillbringats med Familjen Mårtensson på Gröna Lund och en shoppingrunda.
En dag på gröna Lund fylld att otäcka åkturer med en 6 årig tjej som bara skrattar av glädjer när vi åker. Vilda Musen var en skräckupplevesle utöver det vanliga. Trode aldrig turen skulle ta slut. Det var ju så det kom tårar när jag väl fick kliva av. Vad hade jag gett mig in på?! Ja tydligen något som var värre än jag trode. Tycker lite synd om dem som åker i min vagn eller framför mig som får höra på mitt gallskrik. Men det bjuder jag på. Kvasten var inte lika otäck men början på åkturen var värst.

Två nätter hade vi nattgäster i form av två syskontjejer. Dem bara skulle sova hos oss inte på hotell. Självklart fick de det och det var så trevligt så. Det blev mysig frukost och finns i sjön till sena kvällen.
Nu återstår bara några få ynka dagar kvar på semestern innan det är dags för att återse alla små härliga troll och kollegor och höstterminen drar igång.

På tal om höst så känns det verkligen som att den är på väg på allvar. löven på björkarna utanför fönsterat börjar gulna och falla till marken. Temeperaturen har drastiskt sjunkit lika så börsen. Kylan och regnet har ett stadigt grepp om vi får bara hoppas på att värmen kommer tillbaka om så bara för ett kort tag för jag vill inte att sommaren ska vara över än.

Jag resumerar (heter det så?) vår semester som mycket lyckad. Tack alla som gjort den möjlig och som har tillbringat om bara några få dagar med oss. Tacka till nya och gamla vänner.

Nu ser vi fram emot vad hösten har att erbjuda. Kryssning, biobesök, goda middagar och resor till nära och kära.

Kram
/David som har haft en sån bra semester så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0