Filmtips


Film är bäst på bio sägs det och det kan jag väl håll med om i de flesta fallen. Behöver inte alltid handla om vilken film mna ser. Något som också spelar in är vilken biograf man går på och publikens agerande under filmens gång.
I Lördags tog jag med Emil på en eftermiddagsbio. Hade hört och läst lite om den nya filmen Buried att det skulle vara spännade och bra. Klockan började närma sig tre och vientrade salongen på Rigoletto. Mötet med den salongen blev chockernade. Min första tanke blev -Hur ska jag kunna se någonting alls iden här salongen när det inte är någon nivåskillnad alls på stolsraderna? Nu fär man ju hoppas på att de inte blir fullsatt. En man satte sig bakom oss och började sucka. Han flyttade ganska snabbt åt sidan. Självfallet kom det en hel drös biosugna människor som satte sig mitt framför oss. Om jag litter lite så här så se jag tänkte jag och lutade mig mot Emils håll. Även vi funderade att byta plats medn hann inte innan filmen satte igån. Vi såg bra hela filmen som tur var.

Jag tycker filmen var helt ok. Spännade och klaustrofobisk och häll oss på helspänn hela filmen igenom. Den var riktigt snygg gjord och Ryan Reynolds gjorde en fantastisk rollprestation. Nu ska man inte berätta för mycket om denna filmen för då blir det inte intressant att se den.

Men skulle Emil ge ett råd så ska man inte se den om man inte klarar av trånga utrymmen.


Idag på eftermiddagen såg vi nyinspelningen av klassikern The Karate Kid. Hade inte förväntningar på den men nu när man sett den så håller den hög klass tycker jag. Den är snygg och gripande. Visst känner man igen det mesta och vet hur det ska gå men det är ändå bra. Fällde några tårar och skrattade till några gånger och dom intensiva träningsscenerna är mer än bra.

Men jag måste nog erkänna att Ralph Macchio är något bättre som den unge kämpen.



Kram
/David som kan rekomendera dessa filmer så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, vad jag längtar efter att gå på bio. Tyvärr sitter jag inte så bra i biostolarna nu för tiden :) Jag följer dock Emils råd och hoppar den här filmen, trånga utrymmen är inget för mig. Jag längtar till nya Harry Potter som kommer i nov. Hoppas att allt är bra med er! Vi hörs och ses snart hoppas jag. Kram Jennie

2010-10-12 @ 13:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0