ECS final...vem vinner?

Ikväll smäller det högt i Oslo där Eurovision Song Contest 2010 skall avgöras. En final som innehåller flera starka bidrag som kommer att göra sitt yttersa för att nå högst upp och ta hem hela tävlingen.

Jag Hoppas väl någonstans att det ska sluta någonting såhär...

1. Tyskland
Den här låten gillade jag redan från början. En underbar låt där hennes engelska uttal är strålande härligt.

2. Island
Bjuder i år på en härlig schlager balad som sätter sig som en smäck. Kan nog bli så att de även i år får se sig besegrade med några futtiga placeringar, kanske tvåa igen.

3. Grekland
Bjuder på ett fartfyllt framträdande med synkad och snygg dans. Låten växer och sätter sig snabbt. 

4. Serbien
Det här är lite udda och kul men det är bra i mina ögon. Semifinalens framträdande var väldigt bra och att frisyren sådär fulsnygg gör inget. Toppen eller botten, för mig blir det toppenplacering.

5. Rumänien
Här hav vi ett land som borde vinna då jag vet inte om de har gjorte det och har de det så var det väldigt länge sedan. Det är ett snyggt nummer med en bra låt som framförs av två bra artister.

Om det blir så här återstår att se. Att Israel kommer högt det tror jag och Danmark men jag anser att de inte ska vinna eller komma topp 5.

Jag saknar framför allt Schweiz i finalen, den hade jag kinnat se som en potensiell vinnare. och såklart Sverige som så snöpligt inte kom till finalen. Men man kan inte alltid lyckas och vems fel det är tänker jag inte gå in på nu. Det jag vet är att det är inte Annas fel i alla fall hon var nämligen lysande!

Vad tror ni om kvällen? vem vinner och vem försvinner?

Kram
/David som ser fram emot kvällen så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0