Turkisk bomb

Känner mig lycklig idag! Det är väl underbart skönt och härligt att man känner sig det. Sommaren är här och på Torsdag eftermiddag börjar semestern på allvar. Det känns verkligen bra det här året när det gäller vår semester. De senaste två åren har vi bara flängt runt till nära och kära runt om i sverige och man har inte hunnit slappna av eller varva ner riktigt ordentligt. För varför skall man ägna sina få veckor åt att besöka nära och kära som man kan träffa när man vill, även om det man bor en bit ifrån varandra. Det är igen annan som har gjort som vi. Våra nära och kära planerar sin semester som de vil men då är inte vi inräknade på det sättet. Ses man så ses man. Nej nu får det bli ändring på det. Man skall göra det man vill på semestern, planera den utefter sina egna behov oich intressen.

Därför tar vi på Fredag kväll flyget...ush lite otäckt när man tänker på det...till södra Turkiet. En sista minuten resa är bokad så vi vet inte helt säkert vart vi hamnar. Förhopningsvis nära havet och kanske en pool eller två. Lagom utbud av kultur och uteliv. Skönt kommer vi ha det i alla fall. Förhoppningsvis är man brun och fräch när man kommer hem till den svenska stranden. Då återstår tre veckor av semstern då vi kan göra som vi vill. Det återstår att se vad som händer då.

För drygt två år sedan började jag på mitt nuvarande arbete. Trivdes från första dagen med att vara en stor, mjuk och gosig Björn tillsammans med nderbara Frida. Tiden gick och den där Björnen har nu förvandlats till en flygfärdig, ståtlig och lite kaxig örn. Har inte hunnit utveckala min flygförmåga helt och hållet för snart, efter sommaren ska jag få uppleva hur det är att vara en blandning av Uggla & Igelkott, en såkallad Ugglekott.

Nu släpper jag bomben...

Till hösten kommer jag att arbeta med de yngre barnen på Ugglekotten, tillsammans med Carro & Jenny. Det kommer bli en utmaning för mig som jag ser fram emot den med skräckblandad förtjusning. Kommer självklart att sakna alla underbara Örnar men det är ju inte så att man inte kommer att ses mer. Spännade med andra ord.

Kram
/David som längtar till Turkiet så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Kicki Johansson

Lycka till med nya jobbet, klart att du kommer att klara det galant!!! Kram kicki

2010-07-01 @ 09:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0