En glömd pralin

Oj vad länge sedan jag skrev ner några välformulerade rader här men det är ju inte konstigt att jag inte hunnit eller orkat då det har varit fullspäckat på jobbet. Kväll efter kväll har det varit något som har tagit ens dyrbara tid. Sedan har ju trevliga Therese & Andreas varit på finbesök under veckan vilket har varit trevligt.

Så vad har då hänt sedan sist? Måste tänka lite...

Vår kära soffa har hittat ett nytt hem och jag hoppas verkligen att den har det bra där den befinner sig nu och att den tas väl om hand. Istället står här mitt framför mig nu en fin skinnsoffa i sotrleken lite mindre. Det känns betydligt rymligare i rummet och mer stilrent. Nu måste vi bara hitta ett nytt soffbord som passar och en ny fotölj som man sitter mer än skönt i. Vi har hittat något som passar men inte slagit till än, måste väl tänka igenom det lite först. Så på hemmafronten händer det lite nytt vilket är nödvändigt för trviseln.

På balkongen ligger det nu fint klinkergolv som Anders har fixat så fint. Idag har jag planterat mina gräna växter i ännu större krukor och ställt ut på golvet i väntan på att man hittar ett litet bord eller liknande att ha dem på. Känns hemtrevligt.

I fredags kom min Kära Anneli på besök och gjorde mattklubben extra trevlig tillsammans med mig, Emil och Linda. Himla trevligt hade vi...men jag glömde då säga "soppatrorsk" när jag väl kom fram till baren, så reaktion från bartenden utebelv denna gång.

Nej nu ska jag brygga lite java och ta mig en fantastiskk pralin som Tessan så snällt GLÖMDE i kylen innan de åkte hem. Men jag tackar och tar emot...hihi.

Ska bli betydligt bättre på att skriva här i fortsättninen det lovar jag.

Snart är det semester :)

Nu är det min favvoschlager Il Pleut De For från Switzerland :)

Kram
/David som hade det så trevligt i fredag så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

haha varsegod för att jag GLÖMDE kvar dom i er kyl, men dom kan ni gott få :) Hehe.. men egetnligen borde du inte få dom eftersom du "glömde" mina skor så jag inte har dom me mej hem ;) hehe... nee da.. TACK för en bra vecka.. KRAM

2010-06-22 @ 15:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0