Tur i oturen

I morgon är det Fredag vilket i sig är väldigt skönt då det är sista jobbdagen i veckan för att sedan få helg. Helgerna är alltid lika välkomna. Fredag innebär även att på min gata i stan där är det parkeringsförbud mellan 08.00-16.00. Det är precis mina arbetstider för imorgon så nu vet ni det. Antingen måste jag flytta bilen eller ta den till jobbet imorgon. Jag har bestämt mig för det senare alternativet.

Som alla säkert har märkt om ni har tittat ut genom förnstret eller varit utanför dörren så har det kommit massor med nysnö. Bilen är helt övertäckt med drygt en decimeter snö. Dessutom har plogbilen skrapat bort all snö på vägen så det blev en hög fin snövall framför bilen. Inte lätt att komma ut med bilen eller se någonting för den delen heller.

Så efter en promenad hem från jobbet, en snabb vända till affären och upp i lägenheten för att hämta bilnyckeln var det bara att leta fram bilen. Började med att borsta av bilen och skrapa rutorna så att jag lätt kan komma iväg imorgon. Som tur var så hade det stått en annan bil bakom min men som hade kört iväg så där var det alldeles rent från snö. Jag backade bak min bil några meter för att förberade morgondagens avfärd så mycket som möjligt. Skottade bort lite extra snö från vallen. Så nu är det bara att rulla ut och åka till jobbet imorgon.
Nu får vi hoppas att det inte kommer några större mängder snö imorgon för då får jag ju kämpa med snön imorgon med.

Kram
/David som hade sån tur så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Karin Gabrielsson

Hej David!! Jag har oxå skottat idag tralala, det var tungt,välbehövlig styrke träning.Kram från syster Karin som tycker om att du snart kommer och hälsar på

2010-01-28 @ 20:55:41
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

ah men nu har ni vart här så nu lär de ju dröja till nästa gång vi ses :( Snyft.. önskar no bodde nämre.. Kram



Ursäkta mina väldigt sena svar ;) ska bättras mig..

2010-01-29 @ 09:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0