Salvador Dali blev en kylig chock.

Vaknade lika sent idag som flera dagar i rad. Men vad gör det när man är ledig. Men imorgon måste jag nog komma upp ganska hyfsat tidigt så jag inte får en chock på Torsdag då man börjar jobba igen. Ska bli trevligt att träffa alla arbetskamrater igen efter veckor av ledighet.

Idag bar det ut i kylan...då menar jag verkligen kylan. Det var -14 grader här idag. Men in till stan skulle jag för idag var det dags för den stora kulturdagen med Emil. Det började med lite snabb shopping på MQ där det var REA. Hittade ett pat snygga jeans som det var 50% på. Ut i kylan igen å känna hur skinnet drar ihop sig och biter tag lite överallt. Satte mig på Bellmans och väntade in Emil...å vänta fick jag. Där blev det lite lunch för att sedan ta bussen till Moderna Museet och titta på Salvador Dali utställningen. Har länge tänkt att titta på den då jag gillar hans sätt att måla. De smälta klockorna är ju underbara. Sedan är det ju lite svårt att förstå hans målningar men men man får tolka saker som man vill.
Vi vat inte ensamma på museet heller om ni nu trodde det. Alla skulle verkligen vara kulturella denna eftermiddag. Så det blev ju inte att man kunde läsa om alla hans verk för det var ju smockat med folk och inte tänker jag gå i "kön" för att titta närmare på hans tavlor. Nej jag gick lite i bakgrunden, förundrades och imponerades.



Hemma igen åkte raggsockarna på, kaffebryggan laddades och började puttra. Satte mig till slut i soffan med en varm kopp kaffe och en delikatoboll. Tittade på två avsnitt av Varuhuset. Det blev en chliffhander utav dess like men vi tänker suga på karramellen innan vi drar igång med sista säsongen. Spännade!!!!

Nu sitter jag här bland tända ljus och funderar på om jag ska balnda ihop smeten till pannkakorna.

Kram
/David som har frysit så mycket ute idag så jag vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

kan du tänka dig.. tiolll o med jasg känner igen den där tavlan ;)

2010-01-07 @ 10:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0