Nyårslöfte som bara kan lyckas

Första arbetsdagen 2010 är nu avklarad. Måste erkänna att det var lite motitg och jag kännde inte alls för det egentligen. Kanske har lite olika förklaringar men dem behöver vi inte gå in på här. Imorgon är det fredqg sedan är det helg igen det får man se som en lagom skön mjukstart.

Idag kan man även säga att det var första dagen då jag kunde börja med mitt nyårslöfte. Eller rättare sagt jag kom på det idag när jag utförde det som bäst. Nu har jag inte längre någon möjlighet att ta bilen till jobbet utan att betala en hel förmögenhet...den förmögenheten existerar inte tyvärr. Så nu blir det att använda sina starka ben...som nu kommer bli ännu starkare. Att gå till jobbet tar bara en kvart och kan vara en uppfriskande promenad på morgonen men när man ska gå hem då vill man ju bara hem fortare än blixten. Men det är så det är. Nyårslöftet är att gå till och från jobbet varje dag. Det  är väl ett helt perfekt löfte när man inte kan ta bilen. Tunnelbanan betalar jag inte för att sitta på, då vet man ju aldrig om man kommer i tid till jobbet.
Idag bar det alltså iväg fulltpåpälsad med termobyxor, mössa, vantar och hela paketet. Vägen genom skogen var mysig men lite läskig. Tittade mig över axeln ett antal gånger om jag ska vara ärlig. Men det fanns inte något otäckt alls. Det enda otäcka var att jag hamnade på rumpan och åkte kana ner för backen. Helt utan förvarning under snön var det glashalt. Det hade kunnat gå riktigt illa men klarade mig oskadd. Jösses var det enda jag fick ur när det hände.

Hemvägen gick i rasande tempo för hungern trängde sig på. Kan inte påstå att falafel är min favorit precis så det blev inte så mycket lunch för min del den här dagen. Tur att man hade toscakaka hemma som väntade.

Nu sitter jag här i köket och har avnjutit en härlig fika. Emil kommer hem sent så jag får väl vara ensam en stund till. Men jag har inte något emot att vara ensam. Särskilt när man kommer hem från jobbet då kan det vara skönt att det är tyst och lugnt ett tag.

Hoppsan nu kom Emil hem...jag som sitter här och tror att det är Måndag idag. Ja lite förvirrad e jag allt :)

Kram
/David som var så hungrig så jag vet knappt


Kommentarer
Postat av: linda J

Kan höra dig säga "jösses" när du satte dig på rumpan!

Bra nyårslöfte. Förutom motionen blir du ju miljövänlig också!

2010-01-07 @ 18:59:36
Postat av: TucciT

hehe härligt me de nyårslöftet.. ler.. hur kommer detta sig? att du inte KAN ta bilen? Kram

2010-01-07 @ 21:20:08
Postat av: TucciT

hehe härligt me de nyårslöftet.. ler.. hur kommer detta sig? att du inte KAN ta bilen? Kram

2010-01-07 @ 21:20:10
Postat av: TucciT

hehe härligt me de nyårslöftet.. ler.. hur kommer detta sig? att du inte KAN ta bilen? Kram

2010-01-07 @ 21:20:13
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Tack David, skönt att ha stöd, det behövs verkligen.. jo precis, det är bara att hoppas på att jag KAN och Vågar öppna mig.. men man får väl ge de en chans iaf..



tur du är en trogen följare av min blogg då ;) Oavsätt vad den handlar om.. hihi..



jo fast är så dyrt o åka och sen e de inte lätt när man jobbar, även om jag jobbar lite.. jao vi får se..



Kram

2010-01-08 @ 16:59:50
Postat av: TucciT

ojdå ser du fårr samma kommentar av mig tre gånger.. haha.. sorry ;) men då kan du ju tro du fått massa kommentarer ¨;)

2010-01-08 @ 17:00:23
Postat av: David

Ja jg trodde jag hade fått massor av roliga kommentarer :) hihi

2010-01-08 @ 18:28:46
URL: http://lilldavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0