Sanitär olägenhet som luktar vitlök

Sitter i köket och tar det lugnt framför datorn. Från högtalaren hörs den en schlagern efter den andra. Det gäller att ladda inför kvällen på rätt sätt. Känner doften av pressad vitlök som har blandats ner i salladen tillsammans med olivolja, vinäger, svartpeppar och flingsalt. Nu får sen stå och dra till sig tills det är dags att äta. Ikväll serveras nämligen tacopaj med ost & Cream fraich täcke.

Förövrigt har dagen varit både produktiv och lugn. Kom upp ganska tidigt idag vilket känndes skönt. En liten stund senare dör Emil upp och satte genast igång med att bada katt nummer två. Så nu är även Irma ren och fin.

Kan ju säga att det var inte lika fint i badrummet efter två katter som har badats och blivit blåsta. Håret det fanns överralt. Det blev min uppgift att på bästa sött försöka få bort allt hår. Dammsugaren tar det mesta men inte allt. Det typiska med mig när jag ska städa är att jag gräver bara längre in i gömmorna efter smuts och i badrummet hittar man både det ena och andra. Särskilt när man har ett badkar och inte kommer åt att göra rent där bakom varje gång man städar. Med en kraftansträngning försökte jag flytta badkaret lite fårn väggen och upptäcker hur fruktansvärt äckligt det är på väggar och golv. Kaklet som ska vara vitt var i princip rosa med hårtussar lite var stans var vad som mötte min ögon. Det var nästan så man ryckte sig baklänges. Jag gav mig inte utan bestämde mig för att det inte fick se ut så, det är ju inte hälsosamt att ha ett badrum som är en sanitär olägenhet. Emil fick komma till unsättning. Letade fram alla möjliga rengörningsmedel i förhoppning om att det skulle bli rent. Badkaret ställdes på högkant och det var bara att sätta igång. Som tur var gick det smärtfritt och enkelt. Så nu har man ett helt rent badrum. Känns väldigt skönt. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan man ser spår på liknande äckel. Då ska jag direkt vara där med sprayflaskan!!!

Tvättat har vi även hunnit med och se en film. Sommaren Med Göran blev lagom underhållning efter den kraftansträgningen. Tyvärr höll den inte hela vägen och den uppfyllde inte mina förhoppningar. Skådespelarna ska hålla sig till det de e bra på. Nämligen imitation!

Bästa skämtet i filmen måste väl ändå vara vigseln i slutet. Stackars den som heter Anne Ahl. Att behöva presentera sig med det namnet kan inte vara helt lätt. Säg - Hej, jag heter Anne Ahl...lite sanbbt och det blir lätt...-Hej, jag heter anal hahaha....

Ha det bäst och se till att skicka de bästa låtarna till final ikväll. Erik Saade & Hanna Lingblad verkar göra något extra.

Kram
/David som ser fram emot melodifestivalen så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0