Chockerande kallt

Alltså det var ju med blandade känslor som som man gick och lade sig för att sova igår. Förväntningarna och nyfikenheten hade blivit större under natten. Chocken var väl mer eller mindre total när man kom ut i köket och tittade på termometern som visade -21.7 grader kallt. Det var ju bara att bylta på sig allt man hade inför den kommande promenaden genom skogen för att komma till jobbet. Även det skulle bli väldigt intressant att se vilka och hur många som lyckas ta sig till jobbet denna dag när det är totalkaos i tunnelbanetrafiken och ersättningsbussar går lite som de ville.
Jag kom dock till jobbet i god tid för promenaden blev inte alls så jobbig som jag hade förväntat mig. Stigen var upptrampad och det vara bara för mig att pinna på som vanligt. Skulle jag vara först på plats eller skulle öppningspersonalen vara på plats. Jodå det lös så fint så det känndes skönt. Morgonen flöt på och telefonen gick i ett. Många barn som inte kom denna dag med det var ingen som skyllde på trafiksituationen. Däremot var det flera i personalen som hade svårt att komma till men fram kom de till slut.

Hela dagen har jag gått och pratat om hur sugen jag har varit på att få baka bröd. Så när jag kom hem i eftermiddag hittade jag ett lätt recept på frallor som jag slängde ihop och kastade in i ugnen. Tyvärr så jäste de inte upp som jag hade velat men de smakar hyfsat bra i alla fall. Kanske berodde det på att det skulle vara bakpulver, vad vet jag. Dem kall vi smaska i oss ikväll med ost och marmelad & lite tonfiskgratäng.

Får bli allt för denna gång!

En fråga! Hur har eran dag flytit på & vad skulle ni vilja läsa mer om på denna unika blogg?

Kram
/David som tycker att det är så kallt så han vet knappt. (-15 grader)

Kommentarer
Postat av: Vivere

Vill inte ha mer snö nåt mer , vill ha vår , så man kan gömma undan alla tjock kläder och man slipper se ut som en michelingubbe när man går på stan :o) ,

2010-02-22 @ 18:53:27
URL: http://amoretesoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0