Lördagsmys

Då var helgen här och det är redan Löradagkväll. Emil står och fixar med grönsalladen som ska serveras till kvällens lördagsmys, Rostas med Ris & kantarellsås.
Varför skall man bara ha Fredagsmys? Nu inför vi Lördagsmys! För det känns som att denna dagen har gått i mysets tecken och kommer att avslutas i mer mys...

Dagen började med en lugn förmiddag i väntan på att Emil skall komma hem från träningen...undrar när jag skal börja med det fysiska i livet?

Tog en dusch och gjorde mig iordning för att gå på stan några timmar. Några timmar blev till en hel eftermiddag. Och jag har lärt mig att jag skall inte starta en vistelse i city med att äta lunch för jag blir så mätt och trött så jag orkar knappt gå. Men gick gjorde vi ändå. Från Hötorget via Gamla stan till Chokladfabriken...där vi köpte praliner och bakelse...för att ta tunnelbanan från medborgarplatsen. Och där fick man stå hela vägen hem.

Om en vecka ska vi fira min underbara mormor som fyller 80 år på Torsdag. Vad ger man till den underbaraste av dem alla som redan har allt. Ljusstakar har hon i massor, blommor får hon säkert ändå och kläder känns för svårt att köpa. En upplevelse eller att ta med henne ut och äta på restaurang känns mer rellivant. Beslutet blev sedan att vi samlar ihop det bästa av det godaste och lägger i en fin korg eller liknande. Lite torkade frukter av fin kvalitet, marmelad, choklad, vin, ljus och servetter...

Någon som har lite tips?

Jag älskar min mormor!! Kul att hon skall gå till morfar på sin födelsedag med en bakelese för det är hans favorit :)

Nu skall jag ta fram köttet så det inte får en chock när det hamnar i den heta pannan om en stund.

Kram
/David som ska mysa så mycket så han vet knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0