Reflekterar och byter gardiner

Idag är en reflekterande dag på hög nivå.

Dagen började med att klockan ringer och mannen bredvid ska gå upp men jag får ligga kvar för en gång skull. Jag har legat vaken ett tag och funderar på om jag kommer att somna om igen men det gick inte så det får bli att pallra sig upp tidigare än man hade tänkt sig. Kan man inte sova så kan man inte och då är det ingen ide att ligga kvar bara för saken skull.
Förberedde en trvlig frukost som jag även denna morgon fick avnjuta i min ensmhet. Funderade på hur jag skulle lägga upp denna fredag när det inte står jobbmed barn på schemat.

Började med tvätten som jag hade tagit hem från jobbet. Mitt skåp var proppfullt med kläder och annat skräp. När det är kallt på morgonen byltar man på sig men när man går hem är det inte lika kallt så då behöver man inte all kläder så några lämnas kvar i skåpet. Så håller det på dag efter dag och på så sätt fylls skåpet sakteligen. Men igår hade jag bilen till jobbet så då passade jag på att få hem två kassar med kläder. De tvättas i detta nu.

Byta gardiner har jag länge tänkt göra framför allt i köket och i sovrummet så det är nu fixat. Hade hoppats på att förnsterputsaren skulle kunna komma men det är visst fler än jag som anlitar honom så om en månad hade han tid att komma till oss.
Har letar och letat med ljus och lykta efter några snygga gardiner till tvtummet men hittar inte några som passar så jag får fortsätta leta. Hoppas de dyker upp när man minst anar.

Mannen som låg bredvid mig jobbar halvdag idag och kommer väl hem om ett tag hoppas jag. Vad ska vi hitta på då?
Får väl bli att åka och handla lite gott till helgen. Är sugen på risotto men det har jag aldrig gjort så om någon har ett bra recept är det välkommet. Får väl annars titta på efter recept på nätet där finns allt.

Snart plingar micron och riset är klart. Tänk att jag lagar ris i micron. Som jag var motståndare till det i början men nu känns det smidigt. Fast jag skulle lätt klara utan den stora otympligt fula maskinen.

Kram
/David som reflekterar så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0