Räddade en mans liv idag

Nu är det verkligen HÖST!
Löven dansar så högt så man måste böja huvudet bakåt för att ens kunna se dem. Mörkret tränger sig på och det är svart som natten ute redan klockan fyra. Man tänder massor av ljus i alla dess former för att få den där mysiga känslan som bara infinner sig denna tidpunkt på året. Det är väl det som är charmen med just hösten. Man burrar upp sig i soffan med filtar och kuddar, tjocka sockar och mysiga kläder. I handen har man något varmt. Glöggen plockas fram och den första pepparkakan med gorgonzolaost på slinker ner i ren njutning. Ja det är väl så höstkvällarna kommer att se ut de närmaste veckorna. Inte mig emot!

Sedan måste jag ju informera alla om att jag har räddat en mans liv idag...per telefon. Ja det var så han själv uttryckte det när vi var färdiga med varandra. Känndes väldigt skönt efteråt måste jag säga. Att kunna hjälpa till genom att titta på en dator och läsa upp några siffror. Enkelt, utan krussiduller eller någon större kraftansträngning räddade jag hans liv. Stefan hette han visst....

Igår såg jag och Emil första avsnitter på Flash Forward. Ja den serien var ju så bra så jag vet knappt. Hela värdens befolkning faller ihop som om dem svimmar, exakt samtidigt och ligger så i över två minuter. När de vaknar upp igen så är allt kaos. Ja vad skulle hända på ditt jobb om alla bara föll ihop? Under tiden som de är avsvimmade ser var och en bilder på framtiden, mer exakt den 30 april 2010. Vissa ser inte några bilder för de är döda den dagen. Men det som var mest skrämmande var när de visar bilder från olika övervakningskameror. En kamera på en idrottsstadio filmar en man som går när alla andra faller ihop. Varför föll inte han ihop??? Skrämmande!!!!

Ikväll blir det tekakor, varm choklad med vispad grädde, kokt ägg och mys i soffan.

Kram
/David som längtar till nästa avsnitt av Flash Forward så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT'

På vilekt sätt rädade du hans liv då? O=) Kraaam

2009-11-13 @ 09:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0