Vem eller vad irriterar du dig på idag?

Alla har vi ju någon gång gått och varit lite små irriterade på någon eller något. Det behöver inte vara något märkvärdigt men det är ändå någonting som får en att gå igång, börja prata med sig själv och tänka både den ena och den andra tanken.
Detta har precis inträffat mig. Ända sedan jag klev ut ur videobutiken så har jag pratat tyst med mig själv om hur knäpp den där killen som jobbar där inne är. Tänkt efteråt vad jag skulle sagt eller tänker säga nästa gång man råkar ut för samma sak för det vet jag att jag kommer att göra om jag går in där igen.
Det är nämligen så här att jag hoppade in i videobutiken för jag tänkte hyra "rallybrudar" som nyligen har släppts på DVD. Vi har båda länge velat se den så då tänkte jag att ikväll skulle det passa bra med en filmkväll. Hittar den direkt och går fram för att betala. Redan under de få stegen till kassan hinner tankarna sväva iväg om vad expediten kommer att säga. Och det första han får ur sig är -jaha, du ska se den, det kommer att bli den nya arn som alla vill se men som ingen tycker är bra. Sedan rablar en drös med anledningar varför man inte ska hyra den. Han tycker det är så konstigt att alla vill se de dåliga filmerna när det finns så många andra som är mycket bättre. Alla hyr den för att den har gått på reklmen och för att den har en tilltalande framsida.

Ok jag kan hålla med om att det kanske inte är den bästa filmen som man kan se men man ser väl ändå det som intresserar en, det som man är på humör på att se. Sedan älskar jag svensk film.

Varför har han då dessa såkallade dåliga filmrna i sin butik? Jo annars skulle inte hans butik gå runt rent ekonomiskt. Han ska väl vara glad att man kommer och hyr film över huvudtaget.
Nästa gång ska jag påpeka dettta för honom.
Vi hyr inte så ofta men det händer och det är inte varje gång som vi hyr "dåliga" filmer. När vi sedan har hyrt något som han tycker är riktigt bra ja då har vi dissat den totalt. Så smaken är som baken som man brukar säga.

Detta resonemang som han har hör man alltid från honom bara man går in där för att se om det finns något tilltalande eller ej.

Så detta är vad jag irriterar mig över just nu.

Nu tycker säkert vissa att han har rätt...att "rallybrudar" är en film som mna lika gärna kan låta bli att se men jag vill se den så då gör jag det.
Jag ser någon smalare och "bättre" film en annan gång. Som tex "slumdog millionaire" som går på bio just nu.

Kram
/David som är så irriterad så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0