Vann rätt låt?

Fram till nu har jag kännt mig relativ pigg och ok men nu börjar det spöka igen. Det är något med kroppen och då främst magen som inte känns som det ska. Det spänner är oroligt och det verkar vara gaser som bara vill ut men det kommer inte ut. Vad beror detta på? Det jag funderar på är om det beror på vad man äter. Så här har det inte varit på flera månader då vi höll oss till LCHF, vilket vi har slutat med nu. Kan det bero på att man äter konhydrater nu och kroppen reagerar på det? Det är den frågan jag ställer mig.

Nu har Marcus och Daniel börjat sin resa hem. Vi har haft en trevlig förmiddag med mycket prat och diskussioner. Om vilka vi är, hur vi tänker mm. Intressant!

Igår var det då final i melodifestivalen 2009. En final som blev så där spännade och gastkramade som man trodde. Alla var på topp och gjorde sina bästa framträdanden. Den ena bra låten efter den andra passarede men höjdpunkten var ändå när Alcazar ställde sig på scenen. Det framträdandet var det bästa under hela kvällen, så himla snyggt! Vi tokröstade men till ingen nytta då de slutade femma. De låg hyfsat bra till efter att jurygrupperna hade röstat. Men där var det verkligen spridda skurar på vilka som fick tolvorna. Sedan kom den mest gastkramande stunden i hela tävlingen när tittarnas röster skulle presenteras. Den som föll först av de som kunde vinna var Sarah Dawn Finer men den som blev mest besviken efter att ha varit i toppen var ändå Måns Zelmerlöw. Där drog rullgardinen ner när han förstod att han inte skulle vinna. Man satt å bara hoppades på att Alcazar skulle få så höga poäng som möjligt men det höll inte hela vägen tyvärr. Vinnaren blev som alla vet Malena Ernman. Ok kul att inte en traditionell låt vann. Att skicka Måns detta året hade blivit samma magplask som Hero gjorde. Malena kan ha chans men det är jätte svårt att sia om hennes chanser. Tror ändå att Stay The Night hade varit det bästa alternativet för Moskva. Så mitt svar på frågan blir, NEJ rätt låt vann inte.

I det stora hela var finalen väldigt bra och Mede var på topp. Introt på programmet var super bra tycker jag.

Ikväll blir det lugna gatan här, mycket för att man inte är allt för pigg men även för att man har haft besök.

Många kramar
/David som känner sig så konstig så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0