1 Månad kvar...

Då var vi redan inne i Mars månad och det är exakt en månad kvar till jag fyller 29 år. Det viktiga datumet att lägga på minnet är 1 April...fast nu är det ju så att det är ett födelsedatum som alla kommer ihåg vilket jag tycker känns extra bra. Så snart är det ett år till man blir 30 år. Det känns så avlägset så jag vet knappt men det är ändå sant. Jag känner mig inte alls så gammal...om det nu är gammalt...men undra vvem som tycker att det är mest skrämmande att man börjar bli till åren? hihi...
Nog pratat om åldern...

Igår var en mycket trevlig dag som tillbringades tillsammans med Emil. Vi började med att gå en sväng på bokrean. Måste väl säga att den skiljer sig väldigt mycket  från bokaffär till bokaffär. Vet inte riktigtvad jag var ute efter men hittade ändå två böcker. Anna Jansson´s Främmnade fågel, som för övrigt har gått på tv men som jag missade så nu får jag chansen att läsa om hela historien. Även Karin Alvtegen´s Skam hamnade i kassen. Ville hitta lite bra barnöcker men det var det inte mycket att ha. Får väl se om man hittar något lite längre fram.
Vi slank in på en pizzeria och intog en lunch som smakade bra. Sedan var det dags att åka hem för vi hade en tid att passa. Kl 14.30 skulle vi vara på Heron City för att se på sveriges just nu mest omtalade biofilm. Män som hatar kvinnor. En film som jag rekomenderar till alla att se. Jag som inte har läst böckerna hoppade till flera gånger medan Emil som har läst den visste vad som skulle hända. Många mycket bra skådespelarinsatser och nu ser man fram emot de två andra filmerna.

Kvällen avslutades med sista delfinalen i melodofestivalen som denna gång var i Malmö. Dödens grupp som den kallades. Och jag kan nog hålla med om det. Inte för att alla låtarna var kanon bra men de låg ändå på en jämn nivå. Även denna kväll fick vi se en skräll  där Malena Ernman gick vidare med sin opera. Skrällar har vi sett under de flesta delfinalerna. Men en skräll som var välkommen. Enligt mig. Men det bidraget som föll mig mest i smaken var Susann Alvengrens låt "Du är älskad där du går". En fin balad som tog tag i en men tyvärr hamnade den sist vilket jag tycker var väldigt konstigt. Agnes som gick direkt till final tycker jag dock inte var alls så bra men den kan nog växa ju mer man lyssnar på den.
På Lördag kommer det att bli en spännande Andra chansen finla. Där jag håller på nog på Amy och Lili & Susie.

Ute skiner solen och på tv är det vasaloppet. Måste väl bli en promenad i solen idag.

Ha en underbar dag kära läsare.

Kram
/David som älskar solen så mycket han vet knappt & längtar till våren så mycket så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0