Vart tog denna dag vägen?

Sitter här i soffan och känner att den här dagen bara har försvunnit och paserat förbi utan att ens hunnit med något vettigt alls. Det hade kunnat bli en jätte bra dag men när man sover alldeles för länge ja då är ju dagen redan förstörd. Sedan ljusnar det ganska snabbt då det ringer i mobilen och en snubbe från Uppsala vill komma och titta på den. Det var verkligen svårt att höra vad han sa då han inte pratade ren svenska så det blev lite kommunikationsproblem. Att denna man inte kunde hitta hem till oss gjorde det inte lättare. Så när han ringer och säger att han inte hittar utan är vid skogskyrkogården ja då beslutar vi oss för att ta båda bilarna dit för att möta honom där i förhoppning att äntligen få sälja bilen. Killen tittar på bilen, undersäker den och verkar intresserad, han har ju ändå åkt ända från Uppsala så man hade ju hoppats att han verkligen ville ha den. Då börjar det läcka olja om bilen vilket det inte har gjort innan. Varför gör det det när man ska sälja den, kan man ha mer otur? Det slutar med att han och Emil åker en sväng och är borta i en halvtimme.
Under bilfärden påpekar han flera saker om bilen.
-Det är något som skorrar vid passagerardörren, -Ja det är bara en förnsterskrapa, svara Emil.
- Det är något som stöter i ryggen, säger han sen.
-Ja det kan bero på att det är ett vinterdäck bakom förarstolan, svara Emil.

Han säger klart och tydligt flera gånger att han är besviken på mig. Men vi visste inte att den läckte olja för det var väl det han syftade på. Vi har inte sett några som helst spår på gatan där bilen har stått. uturligt nog blir det flera fläcnkar där på parkeringen. Men det finns ju inget mer att göra än att inse att så är fallet.

Han tackar för sig och vi beger oss åt var sitt håll. Han vill alltså inte ha bilen. men stoppar mig efter igen och erbjuder mig 15000 kranor för bilen. Var tvungen att rådfråga Emil innan jag bestämde mig men sa att ok 17000 måste jag minst ha. Men nej det vill han inte ge såvi går skilda vägar igen och sen dess har vi inte hört från någon mer intresserad. Hoppas det ringer fler i veckan. Måste väl kolla upp det där med oljan. Kanske byta oljefilter, få se om det hjälper.

Vi åkte hem, lämnade Maxdan och åkte vidare till skärholmen. Men i bilen så var Emils så arg och upprörd så det var inte sannt. irriterad över det med oljan.
Vi åt lunch, blev så mätta att vi inte ens orkade kolla i affärer. Åkte hem igen och har sen dess suttit hemma, läst i våra spännade böcker. Emil är så inne i som bok så han är knappt kontaktbar.

Vi började titta på Revolutionary Road men orkade inte se klart så det blir väl sänge snart då. är ju ändå jobbdag imorgon. Bara två veckor kvar innan semestern.

Kram
/David som vil sälja sin bil så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hejsan. Tackar så mkt =) haha en skänhet klär i allt vettu.. skratt..



Näe jag tänkte göra de med sen blev de inte av.. haha.. får göra de nästa år :P



haha japp jag e inte vid datorn så flitigt längre.. har andra grejjer o göra ;) ihi



Kraaam. ja på onsndag ses vi o jag längtar så jädrans mkt :D

2009-06-22 @ 21:31:10
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hejsan. Tackar så mkt =) haha en skänhet klär i allt vettu.. skratt..



Näe jag tänkte göra de med sen blev de inte av.. haha.. får göra de nästa år :P



haha japp jag e inte vid datorn så flitigt längre.. har andra grejjer o göra ;) ihi



Kraaam. ja på onsndag ses vi o jag längtar så jädrans mkt :D

2009-06-22 @ 21:31:15
Postat av: TucciT

Men shit vilken ptur.. hehe ajg vet jag e sen men har inte hunnit/orkat läsa bloggar på länge så passar på nu när jag sitter här på tåget ;)

2009-06-24 @ 13:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0