Nej, jag skruvar inte fast mitt tanklock!

Ok nu har det hänt en hel del de senaste dagarna så nu är det väl dags för lite uppdatering vad gäller mitt liv. Det som är kul är när det händer saker hela tiden och det har det verkligen gjort. Vissa saker har varit roliga andra lite jobbiga och stressiga.

Det är säkert flera som har förjt historien om min bilförsäljning. Tänkte jag skulle sammanfatta den här i dettta inlägg. Det började helt enkelt med att vi lägger ut bilen på blocket. Det tog inte många dagar innan e kille ringde men där blev det ingen försäljning, han ville ge allt för lite för den. Nisse nummer två däremot där har vi en berättelse med många vändningar. Vi ger honom vägbeskrivningen men det hjälpte ju inte så värst mycket för hit kom han aldrig i alla fall. Så vi fick mötas upp vid skogskyrkogården för det var dit han hittade. Det känndes väl lite så där att ses där men så fick det bli.
Väl möt på parkeringen tittade han igenom bilen och påpekade lite av varje men han verkade intresserad. Han och Emil åkte en lång sväng och var borta typ 30 minuter. Under den färden hann han påpeka att det skorrar i passagerardörren, men det var ju bara en isskrapa som låg där. en stund sensare tyckte han att det tryckte i ryggen på honom men då förklarade Emil vänligt att det bara var ett vinterdäck som låg där bakom.
När de väl kom tillbaka upptäckte han att det läckte olja. Det var inget vi visste innan så vi blev väldigt besvika. Att han var besviken på mig det uttalade han flera gånger. När vi kom till priset så ville han bara ge oss 15 tusen vilket var alldeles för lite. Så vi sa nej och skildes åt.
Dagen efter ringer samma snubbe och undrat om jag hade kollat upp oljefelet men det hade jag inte hunnit. Vi bestämde att vi skulle kolla upp det. Vår käre vän Per kom då lika snäll och full med entusiasm för att kolla vad felet var. När jag och denne mystiske man pratades vid nästa gång förklarade jag att vad felet var och sa att vi kunde fixa det inom några dagar men då skulle bilen kosta 20000 och inte nen krona mindre. Vi upptäcker sedan att det inte gick att laga så lätt som vi önskat och erbjöd honom bilen för 18000 utan att vi lagar den. Han funderar, försöker pruta men jag är stenhård med priset. När han sedan försöker med att han kommer från Uppsala och får åka en timme då blir jag nästan lite lack. Jag skiter väl fullständigt i om du kommer från Upssala eller Kiruna jag sänker väl inte priset för det, sade jag till honom.
När vi väl kommit överens om att han ska köpa bilen för 18000 och han ska komma ner hit så är han så nörvös så han vet knappt. Det kom senare fram att han trodde vi skulle lura stjortan av honom vilket vi verkligen inte hade tänkt. Och när han väl betalat och skrivit på papper så bad han oss att berätta ALLA fel som fanns med bilen, som han inte visste om. Men vi kunde inte säga mer än vi och han visste.
Han hann även berätta för Emil när jag inte var där att jag var en väldigt hård förhandlare. haha det kan man kanske inte tro om mig. Men när jag tänker efter så är jag en väldigt bra förhandlare.

Varför denna killen skulle köpa en ny bil är ju en historia i sig. han hade vid ett tillfälle blivit påkörd av en lastbil. När vi sedan träffade honom andra gången då hade han hunnit bli påkörd ytterligare en gång. Alltså två gånger på en vecka det tror jag är rekord.

Så nu är bilen inte i min ägo längre vilket känns oerhört skönt.

Igår kom det dock ett sms där han frågar hur man får upp tanklocket. Han skrev till och med och undrade om vi hade skruvat igen det. Sicke en som tror något sånt om mig.

Nu är jag nöjd och glad och hoppas inte hör av sig igen.

Kram
/David som är en sån bra föräljare så hn vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

haha jao den där bilköparen var en sort för sig :) Ler.. men skönt o få den såld nu iaf =) Nu sitter jag å tåget.. gunngit o hoppit som fan.. e nåt som e trasigt under som gör att de typ inte hänger me när dom styr.. dah.. får panik.. stackars den som e åksjuk liksom :O

2009-06-29 @ 18:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0