En vanlig dag...

Då var vecknas första arbetsdag avklarad och den med bravur. Jobbet är jätte roligt och inspirerande men det märks att det nalkas sommarlov och semester då några barn redan har slutat. Det är med lite vemod som man säger hej då till vissa barn. Dessa barn slutar på vår förskola för gott och kommer att gå vidare i livet. Att barn slutar som man har haft i över ett år och lärt känna kommer man att sakna otroligt mycket. Dessa barn har satt sin prägel på förskolan.
Något som man tänker på när det gäller dessa barn är vad de kommer att ta för sig i livet framöver, vad de kommer att jobba med i framtiden. Tänk att en dag få mötta dessa barn eller rent av se dem med de de jobbar med. Man skulle då känn alite extra stolthet när manv et att man har varit en del av deras uppväxt.

Nog om det....

Idag gick jag till jobbet för första gången efter vintern. Har väl varit lite väl slapp när det. Det var riktigt skönt så det kommer jag att fortsätta med.
Gick även hem efter jobbet. Väl hemma satte jag mig ner för att kolla runt lite på nätet. Tog en sommarskorpa och kännde den härliga lakrits saken i munnen. Mmm så gott. Tog tag i livet och bestämde mig för att byta gardiner i sovrummet. Tog ner de mörka, tjocka "höstgardinerna" och hänge i stället upp ett par vita, tunna "sommargardiner". Fint blev det! och Emil märkte skillnaden så fort han öppnade sovrumsrörren :) Han kan han.


Nu är det även mycket bilsnack i detta lilla hem :) lalalal....


Kram

/David som är så duktig på att göra hemtrevligt så mycket så han vet knappt.


Kommentarer
Postat av: TucciT

hahaha jao de voer ju j*ligt dåligt om han inte märkt att du bytt gardiner hahahah..

2009-06-09 @ 17:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0