Fejar donar och ligger i

Idag har dagen bestått av enbart jobb i olika bemärkelser. Så nu är jag genomsvett, varm och trött.

Idag har jag jobbat, men idag var det min tur att ta skurhinken och trasorna för att feja coh göra rent och snyggt på jobbet. Mitt uppdrag blev personalrummet. Så nu är där rent och snyggt.

När man kommer innanför dörren här hemma möts man som vanligt av Wera som gapar och ger ifrån sig ett mystiskt ljud. Irma syns inte till. Men när jag ser henne tycker jag att hon ser lite konstig ut, tittar närmare på henne och upptäcker att hon är alldeles blöt och klibbif i baken. Vad har hänt? Undrar man då och ringer snabbt Emil som misstänker livmodersinflamation. Så imon får hon besöka djursjukuset. Hoppas det går bra.

Går genast ner med ett BERG av tvätt ner till tvättstugan, får inte ens med mig allt så mycket tvätt har vi. Slänger i två maskiner. Kommer upp igen och sätter igång med maten. Äter på balkongen. Ner till tvätten igen för att starta två nya maskiner. Kommer lagom upp till allsång på skansen som denna kväll inte alls hade några intressanta artister. Det är inte diskat efter maten så det får man göra  det med sen ner igen till tvätten. Slänger i två maskiner till och får med mig ett berg upp igen som man så snällt får sätta sig och sortera och vika för att sedan lägga in i lådor och skåp. Ner till tvätten en sista gång för att få upp det sista, viker klart där nere så det bir bara att lägg in det där det ska vara. Men tror ni att tvättkorgen är tom? Nej då det finns några ensaka saker kvar som måste tvättas separat. Suck, det får bli efter semestern,

Nu sitter jag här och fingrarna smattrar för fullt. Nu är jag ännu varmare. Sängen väntar. Vi sover med öppet fönster annars dör man.

God natt!
Kram
/David som är så flitig så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0