Invigning

Ja så har det då gått ett helt år sen sist och det vad då dags igen, denna gången inviger vi Pride 2009. En vecka med massa fest...fast för vår del lär det nog bli lugnare på den fronten, dels är man äldre, har inte samma lust sen saknar jag ju tessan väldigt mycket. På något sätt hör hon Pride till. Förra året var mitt första, så även för henne då kan man inte bara svika en så där. Hoppas du e tillbaka nästa år igen. Även en vecka med en massa möten av olika människor, seminarier, utställningar och uppträdanden. Så det finns en hel del att göra.

Igår var vi så i Kungsträdgården för att inviga hela tjotabalongen. Många bra artister & talare. De som berörde mig mest var Albin Flinkas, en rätt okänd person i mina ögon men jag kännde igen honom till utseendet. Har varit med i Skilda Värlad bla. Vad som förvånade mig var att han var så otroligt duktig på att sjunga. Darin är en bra artist som får en att dansa med till musiken. Sedan var det många talare och komiker. Sandra Dahlen berörde mest med sitt briljanta tal. Magnus Betner gjorde ett snabbt inlägg men försvann lika snabbt igen, vilket troligen berodde på en sjuk dotter som hade fått boleria. Klart han måste vara en stöttande pappa. Lill-Babs körde ett medly men nej hon har nog gjort sitt, har blivit gammal men fortfarande folkkär och inga nya låtar heller. Men hon hänger fortfarnade med tanten som är över 70 år. Och det hela leddes av en övertygande Sanna bråding men hon var för klen när det kom till att kasta ut muffins till publiken. Kom inte ens i närheten av oss. Men hela kvällen var mycket bra men lite för långdraget då jag hann få ont i fötterna.

Vad som hända skall resten av veckan det får vi se. Vi tar en dag i taget. Ikväll ska vi till Mälarpavoljongen. Vi är VIP gäste...wow inte illa. Alcazar uppträder vilket ska bli kul. Hoppas vädret blir lite bättre än vad det är nu, regnet hänger i luften.

På återseende
Kram
/David som diggar Albin Flinkas så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

jaaa och tro mig jag VILL vara där också.. men men.. har ju fullt upp denna veckan :( får nöja mig med jobb o ullared jag :P haha... saknar dig också..

2009-07-28 @ 17:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0