I huvudet på en gammal primadonna...katten Wera

Sov länge som vanligt, verkar ha blivit en dålig vana de senate dagarna. Däremot är Emil uppe med tuppen det är inte illa. Men man får sova länge när man har semester däremot måste jag börja vänja mig vid att gå upp lite tidigare fram över då jag bara har en vecka kvar på semester. Men det löser sig nog.

Sitter och äter frukost eller är i stort sätt klar. Färska frallor, kokt ägg & nygryggt kaffe serverades idag. Alltid lika gott. Vid min sida på golvet sitter Wera och tigger ost som vanligt. Sträcker upp sin tass så långt hon kan och klappar mig på armen för att jag ska se henne och ge henne lite ost som hon så mycket tycker om. Klart hon får en bit. Samma procedur upprepar sig men efter tredje gången får det vara nog och jag vill äta min frukost själv. Wera sitter spinnde kvar, undrar igentligen vad hon tänker där ner.

"Snåljåp som bara ger mig två små ynka ostskivor, jag som e så sugen. Är så innerligt trött på maten som finns i skålen. Bättre var det förr då man åtminnstonne fick mjukmat flera gånger i veckan. Men sedan den där David kom in i bilden nej så blir det mjukmat typ en gång i månaden. Men jag får ju vara glad för den mat  som jag får vid bordet. Där är det David som har skämt bort mig. Lite ost på morgonen, en och annan ostbåge på helgen det är livet. Fast stark mat det vill jag inte ha någon mer gång för det nyser jag utav. Säkert allergisk". WERA

Snart kommer Per och äter fruksot hos oss då ska han få sin present. Hoppas han blir glad.

Igår kväll var jag och Emil på bio. Vi såg Johan Falk - Gruppen För Särskilda Insatser. En bra polisfilm med mycket spänning och en suverän Joel Kinnerman i en av de ledande rollerna. Lite oväntat, äckliga scener och ett slut som kunde vara bättre. Men en helt klart sevärd film.

Idag är det invigning på Pride...hoppas det blir en spännade vecka.

Kram
/David som försöker stötta så mycket så han vet knappt när andra har det lite svårt 

Kommentarer
Postat av: TucciT

Du är alltid bra på att sötta.. tack vännen

2009-07-27 @ 11:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0