Ett galet puzzel

Nej jag har inte lagt ner min blogg det är bara det att jag inte har regelbundet tillgång till internet nu under semestern. Lite frustrerande vissa gånger men ändå ganska skönt. Men under semestern så har man samtidigt lite man vill berätta och dela med sig av. När det händer speciella saker vill man kunna skriva ner dem med det samma när man har dem i färska minnet.

En sådan händelse var när vi kom till mamma & pappa där de har sin husvagn.  Det blev en mycket trevlig eftermiddag och på den lilla stunden han Emil bränna sig både i pannan och på näsan. Sedan blev det kväll och vi skulle bädda upp inne i husvagnen.  Ni som har bott i husvagn vet att där man kan sitta och äta kan man även göra till sängplats. Där skulle jag och Emil få vår skönhetssömn. För att huvudtaget kunna ligga ner någorlunda skönt var man tvungen att lägga ett lätt puzzel.  Ett puzzel av kuddar som skulle läggas rätt. Nu blev det så att vi inte fick ihop kuddarna så som det stod i instruktionsboken. Hur vi än vände och vred så blev det ändå något hål eller helt ojämnt. Till slut urartade det hela till en skrattfest. Tårarna rann och vi skrattade bara ännu mer. I instruktionerna hade de markerat varje kudde med en bokstav för att göra det lättare för den som lade puzzlet. Men kuddarna var inte markerade med någon bokstav så när alla kuddar låg lite här och där så visste man inte vilken som var vilken.  Men till slut så fick vi till det och vi fick den där sömnen vi behövde även om det inte var någon skönhetssömn. 

Tack för dessa skratt denna kväll. Det kommer jag sent att glömma.

Kram

/David som skrattade så mycket så han vet knappt...så tårarna rann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0