Nästan som en matblogg


Då har man äntligen fått helg igen då vilket självklart är oerhört skönt. Denna helgen kommer jag dock att vara själv under hela lördagen och en bit in på söndagen då Emil är borta. Idag ska jag åka in till Kungens Kurva och kika lite, klippa mig om det finns någon tid & hoppa in på IKEA. Ikväll blir det att slappa i soffan. Sätta på en film som Emil säkert inte vill se ändå så det är väl nu jag får passa på.

Man skulle nästan kunna tro att det har blivit en liten matblogg men så är inte fallet. Men det är ändå trevligt att ta kort på det man gär i vardagen och där är maten en viktig del. Särskilt roligt att ta kort när man vet att man har gjort något som ser gott ut men framför allt smakar gott.


Igår serverades tro det eller ej men jag hade köpt Rosbiff. Har aldrig ätit det på detta sättet innan, vad jag vet. Stekte till den lite snabbt. Gjorde en skysås av stekfettet som var kvar. Hade även lite bearneisås till. Stekte champinjoner med en massa vitlök. Vi älskar svamp! Och själklart en grönsallad till. Super gott!!


Desseter är något vi unnar oss nu när man får äta det. Pannakotta är en specialitet som Emil har. Ok jag har provsmakat den innan jag kom på att jag skulle ta kort. Himmelsk god men mäktig.


Hoppas det retar smaklökarn en aning i alla fall.
Kram
/David som älskar pannakotta så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Kock-Jesper

Ojojoj, nu får man akta sig. Snart läser väl alla DIN matblogg i stället för min! :-)

2009-01-17 @ 19:05:23
URL: http://krubb.blogspot.com
Postat av: TucciT

og vad gott de ser ut... vill ha mkt svamp i vitlök när jag kommer i helgen ;) Kram

2009-01-21 @ 00:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0