En helt vanlig Lördag...med snö

Vaknade hyfsat tidigt idag vilket nu känns otroligt könt för då har man mer tid till annat under dagen. När väl medvetandet är med en efter att precis har vaknat hör man hur det slamrar i köket....det är Emil som är uppe och redan har börjat med disken som vi inte orkade med igår. Gud vad skönt....då slipper jag.
Går upp...piggnar till medan jag tvättar ansiktet i kallt vatten. Går ut till köket där det redan luktar kaffe eftersom älsklingen redan har varit så duktig och satt på en kanna java.
Tar en titt ut genom köksförnstert och upptäcker till min förvåning att det är alldeles vitt ute, det har nämligen snöat under natten. Humöret går ner eftersom jag är så urless på detta tråkiga väder. Det som under några dagar har kännts som att våren är på väg trots att det har varit flera minusgrader varje dag. Solen har skinit högt på himlen och man har bara njutit till fullo.

    

Efter en god frukost börjar man göra sig iordning för idag ska vi åka en sväng. Tanken var att åka till Uppsala men det sket vi i när vi försog att det tar en timme att åka dit och det är snö ute, det får vi göra när det blir roligare väder. Istället bar bilen oss till Kista. Där åt vi lunch, handlade en skjorta och gick och tittade men det var inte så mycket att ha.
Nu är vi hemma och här sitter jag och låter fingrana sväva fram över tangenterna...jag skriver faktiskt ganska snabbt :)

Snart ska man bege sig ner till vår lilla affär för att införskaffa lite ingredienser som behövs till "Chokladrippade jordnötskakor" som vi ska baka idag. Allt efter LCHF konsten. När det gäller den nya livsstilen så har jag blivit jätte dålig på att hålla karaktären. Har ätit bröd på jobbet, godis på planeringsdagen och en och annan liten potatis har slinkit ner. Så här kan det inte hålla på samtiigt som man äter fet mat hemma. Hur kommer man se ut då? Det blir säkert jätte bra.


Bubblande och hoppande frukost tillredning pågår.........



Härligt vacker blå blomma som står på köksbänken.


Ikväll vet alla som känner mig vad jag kommer att göra. Det är ju tredje deltävlingen i årets Melodifestival. Vet inte hur jag ska beskriva dagens bidrag av det man har hört och läst men det kommer nog bli en del att titta på. Min favorit Maja Gulllstrand är med denna kväll och jag håller stenhårt på henne men hon har blir nog bara som bäst femma eller kanske andra chansen om det går bra. Annars vinner Molly Sanden vilket är välförkänt med en fin ballad. Ta en extra titt på Velvet som har en kolosal klänning på sig. Som en Queen ska vara klädd. Ge upp säger jag till BWO som har varit med alldeles för många gånger på alldeles för kort tid. Lyckas ju inte vinna hela skiten i alla fall.

Nu bär det av ner till närbutiken...återkommer med ett inlägg om dagens bakresutat lite senare under dagen.

Kram
/David som gillar Maja Gullstrand så mycket så han vet knappt

PS. Grannen mitt emot har äntligen tagit ner sina juldekorationer :)

Kommentarer
Postat av: Karin

De va allt på tiden att julstjärnan försvann.Kan det ha varit efter på tryckningar från dej David? Nä skämt åsido nu slipper du reta dej på den Kram

2009-02-21 @ 16:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0