Allt beror på "krisen"

Nu får allt Gumman Vår börja ta i med hårdhanskarna så att det blir lite skön vår någon gång. Den där Gubben Vinter kan inte få hålla på att bädda marken med snö om och om igen.
Men även vädret har väl med den här "krisen" att göra precis som allt annat här i världen. Kan ge mig sjutton på att den såkallade "krisen" hade ett finger med i spelet när melodifestivelalens tredje deltävling avgjordes igår kväll.

Vad händer idag då?

Morgonen har fyllts med en god frukost som bestod av en värmande kopp hett kaffe, ett perfekt kokt ägg och fjällfil med en egen hemmagjord nötblandning att ha i filen och några tinade jordgubbar. Nötblandningen består av hasselnötter, pumpakärnor & cocosflingor som allt mixas i en mixer. Den är jätte god att ha i filen tycker jag. Prove hemma är ett tips.
Under tiden den utsökta frukosten förtärdes tittade jag på skidskytte där den fantastiska Helena Jonsson tog sin tredje medalj, en borns medalj blev det denna gång.
Nu är det storslalom som hörs i bakgrunden men snart kommer med skidskytte då det är herrarnas staffett som gäller. Hoppas det blir svenska framgångar även där. Jag kommer ialla fall att heja på dem.

Annars idag vet jag inte vad som händer. Kanske skulle ta och kolla om det finns någon ledig tvätt tid i eftermiddag så man får lite mindre tvätt i tvättkorgen.

Ha en underbar dag alla kära läsare
Kram
/david som längtar till våren så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

inte bara vädret som har en kris :'( saknar er hopps ni kan komma hem i helgen :'( kram

2009-02-22 @ 15:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0