Mingel mingel och en bortglömd idol

Igår eftermiddag efter två seminarier begav vi oss, Jag, Emil, Christoffer & Stefan till Irmelis mingel som vi var inbjudna till. Ni ska veta att det bara är viktiga människor som blir inbjudna dit så allt kännde man sig speciell alltid. Tankarna inna var väl att vi går dit kollar läget, får i oss lite tilltugg sedan beger vi oss igen. I alla fall tänkte jag så men inte högt.
Nu blev det inte riktigt så jag hade tänkte tyst för mig själv. Istället blev det tvärt om. Vilket trevligt mingel och vilken service.
Det bjöds på olika sorters dryck som fylldes på när glasen fortfarande var halvfulla. Vi åt av buffen som bestod av kallskuret. Människorna minglade omkring och stämmningen var god. Till och med Mona Shalin var där, då kan ni tänka vad viktigt folk det var där. Tyvärr fick vi ingen chans att prata med henne för vi var väl inte så viktiga när det kom till kritan. Av oss tre var det Emil & Stefan som var de viktiga igentligen, det var de som minglade omkring, skapade kontakter och snackade politik för det var det det handlade om i slutendan.
Men jag och Christoffer satt snällt vid bordet och hade super trevligt medan de andra var på sina håll lite då och då. Utan honom hade jag nog bett om att få gå därifrån ganska snart. Kvällen belv sen och de hann servera mer drivcka, kaffe och även varmkorv med bröd framåt sena timmen vilket passade utmärkt. Men sedan tackade även vi för oss och gick vidare till Pride Park för att kolla läget.

Vi intar parken precis när Pandora, min gamla barndomsidol uppträder med sin dunder hit Trust Me. Att höra den igen fick mig att känna rysningar i kroppen. Även Christoffer fick minnen från det forna 90-talet. Sedan kom E-type, ok han är jag inget fan av men helt ok. En riktig show bjöd han på i alla fall.



Kvällen fortsatte hemma hos våra nya vänner. Satt och pratade till sena natten. Det var verkligen jätte trevligt. Det var länge sedan jag hade så trevligt faktiskt. Tack!

Ha det gott, idag är det Praden som gäller men vi ska bara titta på den i år. Hoppas solen lyser på oss då.

Kram
/David som fick tillbaka så många minnen igår så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0