Ångest

Nu passar det att bli underbart varmt ute när jag har min sista semesterdag. Ja imorgon börjar jag jobba, efter fyra veckors semester och inte har det varit på låga vägar så här bra väder. Ok någon enstaka dag då eller då men inte under längre tid. Men nu ser det ju inte bättre ut än att första veckan i Augusti kommer bli kanon fin. En liten tröst är ju att man kan vara ut på jobbet hela dagarna om man vill men det brukar ju bli så olidligt varmt mitt på dagen så man knappt vet var man ska ta vägen så då håller man sig hellre inne.
Man kan väl lite lugnt säga att ångesten börjar krypa sig närmare. Imorgon måste man ställa klockan, gå upp extra tidigt och jag som inte ens vet när jag börjar det är inget bra. Vet i alla fall att jag inte börjar tidigt så jag hinner ringa och kolla på morgonen. Nu ska man in i vardagsrutinerna igen men dem kommer man nog snabbt in i, tur att det inte börjar på allvar redan nästa vecka. Dröjer några veckor innan det är fullt ös medvetslös.

I det stora hela har denna semestern varit bra. Vi har bara gjort det vi har kännt för. Men till nästa år får vi tänka om lite så man får lite tid till varandra utan att tänka på andra.
Tänk att bo i en stuga någonstans lite halvt på landet. Kunna ta sitt morgonkaffe i trädgården, lägga sig och sola utan att bry sig om andra. Kunna ha gångavstånd till en mysig sjö någonstans det skulle vara underbart. Finns det någon sån??

Nu svettas jag nåsta ihjäl, det e så varmt...

Kram
/Davis som har så mycket ångest så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0