LIVET en GÅTA

Sitter i soffan å tittar på "Barnsjukhuset" ett bra och intressant program i mina ögon. Men Emil mår illa och vill bara byta kanal så fort ett sådant här program kommer i rutan och han tittar.
Tänk vad mycket läkarna gör för de sjuka, barn som vuxna. Att tekniken har gått så mycket framåt som den faktiskt har är otroligt. Men samtidigt har sjukdommarna blivit fler och mer skrämmande. Att  var och varannan människa får canser i dagens sammhälle blir allt vanligare. Men fler och fler klarar sig genom denna otäcka sjukdom som tur är.

Man har haft tur här i livet att man inte har behövt besöka sjukhuset alt för ofta. Fasan här li lvet skulle ju vara om någon närstående hamnar i den situationen att de behöver vistas på sjukhus p.g.a en allvarlig sjukdom.

Och hur vi, alla levande människor på denna jord är uppbyggda är skrämmande i sig. Jag kan inte försåt hur vi en gång har blivit det vi är idag. För mig är det helt obegripligt. Att vi har en hjärna som säger till oss allt vi ska göra. Att vi kan fortplanta oss och då mellan en man och en kvinna. Att dessa två tillsammans skapar liv. Ett liv som växer inne i kvinnans mage. Och sedan kommer ut fullt utvecklad för att växa och sedan bli en självständig individ i sammhället. Allt detta är otroligt att det ens fungerar.

Vad är det för värlid vi lever i? Hur kommer det att se ut när mina syskonbarns barns barns barn lever och växer upp och blir äldre. Vad är internet då? vilka ord kommer vara inne då? Och hur kan något vara oenligt, som rymden???


Är det ett spel som någon styr och när det blir Dead End så tar allt bara slut? Hur länge ska detta fortsätta? Kommer vi komma till The D-Day? Ett som är säkert är att jag, David Johansson inte kommer att få uppleva detta. Men vem vet vad som händer efter döden, kanske finns man med och får uppleva allt detta ändå fast med andra ögon.

För mig är detta frågor som ofta kommer till mig och aldrig får jag några vettiga svar....finns det några svar?

KRAM...ÄLSKAR ER ALLA
/David som undrar så mycket över livet så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja du David , vissa gåtor e väl kluriga, typ omöjliga...Bättre att fundera på den här: Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?

Kram!

2009-04-21 @ 21:06:30
Postat av: Jennie

Hej min vän!

Hoppas allt är bra med dig. Du kanske skulle läsa lite filosofi :) Jag saknar dig väldigt mycket och hoppas att vi kan ses snart igen. Vi kanske kan åka iväg på en utflykt nån dag framåt och bara umgås. Skulle vara så härligt, precis som förr :) Stor KRAM

2009-04-23 @ 08:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0