1 April

April April Apri din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill...detta var en mening som gick varm under en underbar dag på jobbet. Att mötas av ett glatt gäng med barn som ropar -Grattis David! kan väl knappt bli bättre när man kommer till jobbet. Att de ens kommer ihåg det är ju en bedrift i sig.
Självklart var man ju tvungen att lura barnen på något sätt. Fick ett tips om att hälla vatten i mjölkkartongen. Detta gjorde vi när det var dags för lunch och vi hade dukat ute på vår balkong. När barnen väl skulle hälla upp mjölk så var det vatten som rann i glaset istrället. Att se deras min var så roligt. Vem har gjort detta var den stor frågan. Att det var kocken i köket som var den skylldige fastslogs ganska snabbt. De kom överrens om att vi skulle smyga ner till kocken i köket och spöka för honom för att sedan fråga varför han hade hällt vatten i mjölkpaketet. När vi väl var klara med lunchen så smög vi ner men vilken pannakaka det blev med det spökeriet då kocken lyssnade på sin ipod och hade på sig hörlurar så han hörde ju oss inte när vi skulle skrämma honom. Han fattade inte heller vad vi snckade om när vi nämde mjölkkartongen. Vem hade då hällt vatten i mjölkpaketet????  April April...

Att sedan säga JA när barnen frågar om de fick bygga en koja på balkongen känndes så bra. Varför säga nej hela tiden? Jag har blivit bättre på att säga ja. Att se deras reaktion när de får ett ja värmde i kroppen. Pojken i fråga koppade flera meter upp i luften och skrek av lycka. Säg ja så ofta det går!!!

Jag fyller alltså 29 år idag. Ett år till man blir 30. Känner mig inte alls så gammal om det nu är så gammalt. Men värre kommer det nog bli nästa år. Att vara på rätt sida om 30-strecket känns bra. Belv firad av kollegorna på ett härligt sätt. De hade bakat tårta, gjort ett fint kort och köpt en fin blomma. De är så snälla mina kollegor. Tack!

Här hemma har vi bara tagit det lugnt får väl se om vi går ut å äter i helgen men det känns som att man har blivit ordentligt ändå. Många grattissms har man fått. Flera telefonsamtal från nära och kära.
Fick Let´s Dance CD på posten av familjen Gabrielsson så nu ska man lära sig att dansa också ;) hur nu det ska gå? Tack!

Kram
David som fyller år så mycket idag så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Kock-Jesper

Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år... Hoppas att din födelsedag blev precis hur bra som helst!



Grattis, grattis, grattis.



(Från en som inte längre är ung och lovande, men å andra sidan inte ännu hunnit bli gammal och erfaren). :-)

2009-04-02 @ 08:24:35
URL: http://krubb.blogspot.com
Postat av: Emil Adén

Vad roligt att mitt skämt gick att använda på jobbet!

Tack för den jättegoda Napoleonbakelsen du hade köpt igår!

Jag ser fram emot att se dig lära dig dansa! :D

Puss och kram

2009-04-02 @ 08:28:30
URL: http://redlime.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0