Fint besök

Så äntligen är det den helgen då mina två kära systrar och min älskade mormor är på besök hemma hos oss i Stockholm. Jag är så otroligt glad att de tog med sig mormor så hon får se hur jag bor. Och jag vet hur mycket mormor har längtat efter att komma hit.
De kom alltså igårkväll efter en nonstop resa. Jag är så imponerad att min gamla mormor klarade det. Men det har jag alltid sagt hon e tuff och klarar det mesta. När de parkarat och stigit ur bilen är de alla tre stelbenta men väldigt glada. Alltid när man träffar Linda och Karin kommer och ofta i mormors sällskap betyder det en massa skratt. Så också denna gång det fick vi alla bevisat under kvällen.
Väl uppe i lägenheten och en snabb titt hur det ser ut satte vi oss för att äta lite fralllor, kaffe, goda ostar mm. När vi ätit klart frågade Emil om det var någon som ville ha äppelkaka (han hade nämligen fått med sig det från jobbet) Just då tittar jag på Linda och man ser med hela hennes ansiktsuttryck att hon väldigt gärna vill ha det. Fast jag tror inte Emil trodde någon ville ha för vi var redan mätta, utan frågade för att vara trevlig och snäll. Det blev ett gapskratt för även Karin och mormor var med på noterna att de vill allt ha äppelkaka med. Jag frågade om de ville ha grädde...en liten tystnad och man ser på dom att vilken dum fråga klart att vi vill ha grädde  till. Gapskratt igen. Sedan kom det även fram rödvin efter ännu mer gapskratt så kvällen blev lyckad.
Roligast var ändå när vi hade lagt oss. Mormor i vår säng, jag och Emil i soffan och systrarna på luftmadrassen. Karin som alltid är så fnittrig fick ett fnitteranfall som aldrig ville ta slut. Det kom efter att vi pratade lite om hur roligt vi haft när vi ätit. Hon fnittrade, lugnade ner sig men efter någon minut så började det igen och så höll det på. Hennes fniss smittade av sig så snart låg både jag och Linda och skrattade vi med. Men somnade till slut i alla fall.

Idag har jag och mormor varit på Globen och shoppat lite och frossat i oss winerbröd och beskvi till kaffet...mums. Under tiden var Emil hemma och satte upp våra nya köksluckor. Han är så duktig. 
Nu har vi ätit och Emil står och lagar maten som vi ska äta ikväll. Mormor är så nyfiken så hon antecknar ner receptet innan hon ens har smakat.
Linda och Karin är inne i city och shoppar loss.

Många kramar
/David som är så glad att mormor och systrarna är här så han vet knappt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0