Helgen som gått...

Idag har det varit en seg dag på jobbet och inte bara för att det är Måndag utan även för att vädret har varit urtrist, grått och mörkt.

Ikväll passar det därför med en myskväll framför tv:n. Vi åt varma kantarell mackor...mums...Tack pappa för kantarellerna!
Kanske blir det en film...WALL-E? Om man frågar Henrik så är det säkert en film med ett innehåll och ett slut som man redan vet eller kan räkna ut innan ;) Jag kan då inte veta det för jag har inte sett filmen.  För mig är det viktiga att filmen är bra, underhålande och spännade om det är en thriller. Att en film som är smalare, från ett mindre land med en mindre budget och med ett starkare budskap är inte mer kulturell, mer värd att se eller viktigare att se än andra filmer bara för det! Jag bryr mig inte vad andra tycker och tänker om vad det är för filmer jag ser, jag ser de filmer som jag vill se. Jag vill få en upplevelse.

Vad har då hänt i helge? Jo jag var hemma i Jönköping. Ett trevligt och mysigt återseene. Men resan till hemstaden blev lite väl dramatisk. Med bara sex mil från jönköping small det till med en fruktansvärd smäll. Det som smällde var att ljuddämparen hade lossnat men inte så farligt som det hade kunnat bli. Den hängde lös fram till men den släpade inte i marken så man kunde köra vidare, men bilen skrek något gräsligt. Hela bilen skakade och det killade i baken hela resten av resan. Väl framme hos mina föräldrar bjöds vi på varm smörgåstårta, sedan var det dags att sova, trött som vanligt. Lördagen tillbringades på a6 bland alla andra jönköpingsbor. Alla åker dit när det är dåligt väder. Sedan åkte vi till Linda och Henrik för att titta på deras nya kattung. En röd skepparkatt som heter siri. På kvällen kom Linda , Henrik och familjen Gabrielsson hem till föräldrarna. Vi åt goda pajer och kräftor. Tittade på diabilder. Det var riktigt roligt att se igen efter alla år. Tänk att man har varit så liten. Och vilka kläder man hade. Byxorna var uppdragna till naveln haha. På Sönagen besökte vi mormor och morfar. Vi fikade och spelade kort. Det var skönt att se att morfar var piggare och var med under hela besöket. På hemresan till stockholm stannade vi till hos Anneli och Johan. Ett trevligt besök och kul att se tvillingarna igen. Vi besämmde att åka på kryssing. Hoppas det blir av nu bara.

Kram på er där ute
/David som älskar kantareller så mycket så han vet knappt.

Kommentarer
Postat av: henrik Johansson

hej david!

Hur vet man att filmen är bra om man inte sett den?

Och varför skulle man inte kunna få en upplevelse av en film oavsett ursprung osv?

Men framför allt handlar det inte om vilka filmer som "är mer värda".

Att vara öppen för nya intryck och inte döma på förhand gäller för såväl böcker och filmer som människor...

Om fler vågar lyfta näsan över sin egen invanda horisont får vi en vidare och mer tolerant värld.

Tack för i helgen - vi ses!

Henrik - som är så duktig att han nästan storknar.

2008-09-08 @ 20:25:10
Postat av: TucciT

Det låter som ne trevligt elg ni haft :) hihi.. ler..

kantareller e got gott.. vill också ha ;)

KRam

2008-09-09 @ 10:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0