Helgen som gått

Än så länge har det varit en härligt helg med mycket innehåll. Vädret är på topp och man mår bra. Det är väl så det ska vara. Det har varit en helg för oss själva vilket har varit lite extra skönt då det har varit fullt upp några tidigare helger och det kommer några fram över.
I fredags efter jobbet var det stor shopping, vilket  vi inte var ensamma om, om man säger så. Men vi var tvugna men det gick smidigt endå. Hem och lagade mat sedan tittade vi lite på TV och lade oss för att sova ganska tidigt...skönt.
Emil hade redan under fredagen bestämt vad vi skulle göra på lördag, men eftersom jag är så nyfiken på vad vi skulle göra så berättade han det redan på fredagskvällen. Det blev en runda på stan men huvudpunkterna den förmiddagen var besöken på Östermals saluhall och saluhallen på Hötorget. Å vad allt ser gott ut när man går där och tittar men det är ju så dyrt. Vi handlade med oss lite smått och gott för att ha att äta på kvällen. Väl hemma igen tog Emil bilen för att åka till Sickla och köpa en ny dator. Jag stannde hemma och bakade äppelpaj. När han kom hem var det dags att tvätta vilket fick bli min uppgift medan Emil fixade i förråden...äntligen har vi ett till förråd. En paus var man tvungen att ha så då åt vi äppelpaj....attans vad ont i magen jag fick då så den pajen smakade inte så bra just då...hoppas den smakar bättre idag. Får väl äta den när Emil är och fikar med en kompis i eftermiddag. Vi tvättade klart och fixade här uppe med alla skåp, slängde en massa onödiga saker så nu vet man var man har i alla skåp och det känns strukturerat och bra. På kvällen åt vi vår härliga måltid...lax, kantarellcreps, pate, laxrulle och vitlöksost....MUMS. Lyx som man ska unna sig ibland. Resten av kvällen pillade Emil med sin nya dator så här satt jag själv i ena hörnan av soffan å glodde på tv. Satte på en film som jag visste att han ändå inte ville så. The Strangers hette den. En riktigt bra rysare med små medel, lite snack och mest skrämmande ljud. Ja den var verkligen så bra som en rysare ska vara och lite överaskande. Satt å bet på naglarna några gånger. Sedan var det läggdags.
Idag söndag vaknade vi ganska sent åt lite frukost och nu sitter jag här och bloggar om helgen. Emil sitter med sin dator igen. Hur dagen kommer att fortlöpa vet jag inte men jag ska i alla fall diska och laga köttfärssås. Försöka fixa lite med köksskåpen så jag vet vad jag har där. Säta upp några krokar mm. En promenad i solen vore ju inte fel heller.

Imorgon Måndag blir det möte med arbetslaget om det som har hänt i veckan. Chefen sa att man inte skulle oro sig om det under helgen och det har jag inte gjort heller. Allt handlar bara om missförstånd. Ska bli lite intressant å se vad de har att säga. Jag vet i alla fall vad jag tycker.

Till sist har jag en uppmaning till ALLA som läser min blogg att, kommentera!!!! Detta för att jag vill se vilka som läser den. Skriv görna om ni gillar den, vad ni vill läsa mer om.

Kram
/David som

Kommentarer
Postat av: TucciT

låten som en skön helg.. o när jag läser längtar jag abra ännu mer efter att få bo o dela min vardag me nån också.. :/



Ska också sotera i min köksskåp idag täntke jag :) Iof jag gör ju de lite titt som tätt men ändå .P

2008-09-28 @ 11:45:14
Postat av: Kock-Jesper

Ja, eftersom du skriver att man skall svara så... Jag snubblade in på din blogg idag, efter att ha sett den på facebook.



Du skriver bra.



Och ni verkar ha haft det skönt i helgen. Jag blir lite avis på Er fina mat igår, faktiskt. :-) Fast jag åt också bra, men det kan vi ta någon annan gång.



Ha det bra.



/Sveriges kanske mest nervöse kock, just nu?

2008-09-28 @ 13:25:38
URL: http://krubb.blogspot.com
Postat av: Linda

Du vet att Henrik och jag läser din blogg varje dag. Ibland får man läsa samma inlägg flera dagar i rad för det är inte alltid du uppdaterar den dagligen! Din blogg är det första jag kollar när jag sätter på datorn och finns det inget nytt inlägg blir jag lite besviken!

Du sa ju att ni skulle till Östermalms saluhall också?! Missa inte den!

Kram

2008-09-28 @ 16:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0