Skogspromenad

Då har vi varit ute på en skogspromenad. Det känns och märks att hösten är här nu för det var allt lite kyligt ute och på marken låg det gula löv. Jag hade tagit med mig en plastkasse för jag ville plocka rönnbär. Bären skulle jag ha till jobbet på måndag. Men det var inte lätt att hitta några rönnbär vilket jag tycker var lite konstigt för bara för några dagar sedan var det alldeles rött på rönnbärsträden. Hittade några men inte tillräckigt så jag får se om jag hittar några på vögen till jobbet på måndag.
Tänk, vi bor i Stockholm och har bara ett stenkast till skogen och dess stigar. Det kallar jag lyxigt. När vi väl gick där på stigen så stannde jag plötsligt till sa åt Emil att stanna och titta framåt. Där stod det en rådjusrfamilj. Kiden var inte så gamla verkade det som. De vart inte alls rädda när vi kom. De tittade på oss...åt lite...tittade på oss och så höll de på. Vi kunde till och med gå förbi bara några meter ifrån dem. Det var en härlig syn.

Nu ska vi se på TV. Ska kolla in Musikmaskinen på kanal 5 klockan åtta. Se vad det är för något. Får se om det blir en film lite senare. Igår såg vi på Varg med Peter Stormare. Det var väl ingen höjdare men ända gansak bra. Hade större förväntningar på den filmen. Den tar upp ett aktullet ämne om samerna, deras renar och problemet med vargar som dödar renar. Och dödar man en varg så fälls man till fängelse. Är det rätt eller fel? ska man ha samerna och deras renar kvar och kanske utrota vargarna eller ska man förbjuda dödandet av vargar och kanske sameskäktet dör ut? Ok så drastiskt kanske det inte behöver bli men typ. Ett svår men viktigt ämne. Slutet var ändå ganska sorgligt så det fälldes en och annan tår.

Kram
/David som saknar sommaren men tror att hösten blir bra ändå

Kommentarer
Postat av: Linda J

Tyckte Varg var riktigt bra. Såg den också igår!

Det är SKÖNT med höst! Bästa årstiden!

2008-09-13 @ 20:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0