Patrik 1,5

Då har jag och Emil sett Patrik 1,5 på bio. En mycket bra film med mycket värme och humor. Många skartt fyllde biosalongen när Gustaf Skarsgård och Torkel Petterson spelat ett homosexuellt par som ska adoptera ett barn som heter Patrik. Det hela blir inte alls som de hade tänkt sig.
Gustaf är perfekt som homosexuell, hela hans kroppsspråk är klockrent. Tänker på det varje gång han går. Det syns att han är bög helt enkelt. Det finns många bra biroller som med små medel gör olika scener soliga.



- Vi kan adoptera ett barn från vilket land som hels, från Sevrige, Danmark eller inte Danmark men...



- Är du bög?
- Ja
-Vad är bög?


Det bästa ut filmen är ända slutscenen när eftertexten rullar. De två homosexuella och Patrik kommer joggande över en kulle. Långt där efter kommer en tjej som har en liten roll i filmen, inte springade utan med gående eller stapplade. det ser så roligt ut...bara så kockrent. Men de är väl bara jag som tycker det för det e ju typ bara jag som skrattar.



På väg hem på tunnelbanan, sitter en kille på 6 år, hennes mamma står jämte och rullar vagnen där en liten bäbis ligger. Killen säger plötsligt. - Jag kan inte ligga på vänster sida, för jag är högerhänt. Mamma förklarar pedagogoskt hur det ligger till att vara högerhänt.
Hihi barn e så härliga och spontana. De tänker på så mycket som man inte har en aning om men ibland ploppar det ut nåt mart ur deras små munnar.

Tack för denna veckan
Kram
/David som kan rekomendera filmen Patrik 1,5 så mycket så jag vet kanppt

Kommentarer
Postat av: TucciT

hehe den filmen aske man sk ata o se då :)

2008-09-15 @ 10:03:08
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Jasså du kallar mig för Tess ;)



Tackar så mkt :)

Jaaa de kortet e bra på kattungarna ler..

Jao jag saknade dig när jag stod modell.. självklart ;) Vad tycker u om mitt nya hår o min nya jacka då? ;)

Kram

2008-09-16 @ 21:26:09
Postat av: Guztaph

Den filmen är finfin verkligen :)

2008-10-02 @ 20:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0