Härliga Höst

Nu är det äntligen riktigt härligt ute trots att det är höst. Det är så här det ska vara, soligt, varmt och härligt. Man vill inte annat än att vara ute. Stackars er som måste sitta inne när det är sådant här väder ute. Jag säger det igen...mitt jobb är underbart. Jag kan vara ute när jag vill och gå in när jag vill allt beroende på humör och väder. Idag har vi alltså varit ute hela dagen, barnen har bara varit inne och kissat i princip, det kallar jag ute dag. Vi gick till skogen, tittade på en myrstack, plockade fina höstlöv och lekte pirater och åkte raket. Barnen var helt lyriska för att få koma ut i naturen igen. De hittade massor av fina löv som vi ska ha att skapa med. Det kommer att bli lyktor, kransar och tavlor och kanske lite annat. Vid berget lekte några pirater medan jag var med ett gäng och åkte raket och skickade vykort från vår resa. Vi åkte till månen men även till Thailand. Barnen de har allt god fantasi. En buske kan bli en raket, ett sittunderlag ett vykort och några pinnar säkerhetsbälte. Och att en vuxen är med gör ju det hela ännu mer intressant, spännade och roligt.
Sedan var det dags att gå hem. Vi bestämde att vi skulle äta lunch ute när vi kom tillbaka. Vi dukade fram och serverade vit fisk med potatis och äggsås...mmm så gott. Sedan var det lek för hela slanten i solen.
Jag slutade tidigt idag...och jag sitter för tillfället inne men men jag har ju varit ute så mycket så det gör jag med gott samvete.
Ikväll ska jag besikta bilen. Hoppas att den går igenom så man slipper åka tillbaka med den.

Ha en underbar höstdag!
Kram
/David som älskar den varma och soliga hösten så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

härliga barn är.. hah.. vilken dantasi dom har :) Kram

2008-09-26 @ 09:19:44
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Aw tack :)

mjo jag vill komma upp men finns inte pengar till de :(

haha vadå Dalarna? vad ska jag til lDalarna o göra :P hahaha



Krams

2008-09-26 @ 09:53:13
Postat av: TucciT

sorry... brist på saker att göra.. så har utmanat sig i min blogg:P

2008-09-26 @ 10:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0