Desserter kan vara både goda och mindre goda

Ja då har redan två dagar snart gått på denna veckan...snart e det helg ingen...
Men nu ska vi inte förhasta oss måste ju skriva något mer om helgen. Var ju som sagt i Nybro och där var det "släktträff" om man kan kalla det det. Det var väl mer en syskon träff på Emils pappa Anders sida. Det var mycket folk och mycket trevligt. Härligt god mat som jag och Emil hade gjort. Efterrätten däremot måste jag...tyvärr Tessan...säga att den var inte så jätte god. Den Såg ju så god ut när den stod där i ugnen och skulle värmas till. Men när man till slut fick smaka på Lime och Citronkakan så var den sur och med en massa skal i. Ok för dem som gillar det så funkar det men jag föll inte för den denna gången fastän jag älskar sötsaker :)
Framåt kvällen blev jag bara tröttare och tröttare och gästerna gick hem....hoppas det inte var som de sa att de gick för att jag såg trött ut ;)

I Söndags bar det vidare till Huskvaran för en snabb vesit. Var ju tvungen att tömma förrådet. Innan vi gjorde det så blev det lite lunch hemma hos föräldrarna. Alltid lika gott och trevligt!!! Sedan blev det ju så att vi kom på att det är ju snart dax för att byta till vinterdäck så för säkerhets skull var jag ju tvungen att få hem dom ifall det blir halt innan jag åker ner nästa gång. Så med fyra däck i bilen så blev ju bilen jätte full. Men det gick ändå att få in en stor kartong och några mindre kartonger pluss lite annat smått å gott. B.la en adventljusstake...haha nu känner jag att jag vill ha jul det är ju så mysigt med alla ljusstakar å så :) men som tur e så e det inte jul än.
Till slut var bilen full och det bar av hem till familjen Gabrielsson. Dit skulle även mamma, pappa, Linda och Henrik komma så där var huset fullt. Jätte trevligt att träffa alla igen. Gott fika blev det med, äppelkaka med vaniljsås och grädde. Den var så god så jag var tvungen att ta receptet. Det blev att lägga lite puzzel med Alva och leka med Oscar och Ida i Oscars rum. När det var dags att åka hem ville inte Oscar att jag skulle åka. -Ja vill va me dej david, sa Oskar och höll mig hårt om halsen. Men det funkade ju inte att han skulle med hem till Stockholm. Så vi bestämmde att jag skulle tillbringa en hel dag med Oscar nästa gång jag kommer dit. Det måste bara bli av det skulle vara så kul!!!!!

Ikväll har jag lagat hemmagjorda potatisbullar som serverades med bacon och lingon. Det blev supergott!!!

Det var allt för denna gång.
Kram
/David som är så bra i köket så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: TucciT

de lät gott med potatisbullar :) ler..



näe du tyckte ej om min citron kaka men de gör alla andra :P haha.. men så äckligt som du skriver här att den var så lät de inte på dig när du var här.. verkligen inte.. mn men.. allt kan inte passa alla..



Kram

2008-10-23 @ 17:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0