Shit...är det en svordom?

Ok så här ligger det till. Är SHIT (hur det nu stavas) en svordom???? För mig är det inte det men jag kanske har fel men samtidigt så får man väl tycka som man vill. Det har ju verkligen inte samma styrka som Fan, Helvete eller Djävlar. Jag använder ordet shit i olika sammanhan. Shit vad fint! Shit vad hög! Shit var roligt det var! Är det tillåtet att säga det ordet när man är bland barn? Jag anser att det är ok det är ju inte så att man går och säger shit hela tiden precis.

Kommentera gärna med era egna åsikter....ok då menar jag era årsikter vad ni verkligen tycker.


Tack på förhand.
/David som vill ha så många kommentarer så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Linda

Shit är inte en svordom! Men det har en negativ klang och om man tänker efter så passar det inte bra tillsammans med fint och roligt. Det är lätt hänt att man använder ett sådant litet ord utan att man tänker på det och barn är ju experter på att ta efter och härma vuxna! Är det något som du som pedagog vill föra vidare till barnen?

2008-10-23 @ 12:59:42
Postat av: Åsa

Tycker inte att "shit" är en svordom. Men kanske inte så klokt att använda bland barnen. jag gör det inte i allafall.

Ha det gott!

Kram Åsa

2008-10-23 @ 16:34:35
URL: http://www.antonia73.blogspot.com
Postat av: TucciT

man kan se de väldigt olika o jag vetfaktisk inte hur jag ser på de.. både och måste jag nog säga.. men i dom fallen du skriver om så kallar jag de inte för svordom

2008-10-23 @ 17:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0