Persiennsnören kan vara livsfarliga!

Måste bara meddela alla där ute som läser och som har små barn hemma. Har en sak som jag måste varna för, en sak som ALLA har hemma. Detta gäller även er som har  katter kom jag på i denna skrivande stund. Det hela handlar om persiennersnören...hmm...nu undrar ni säkert vad jag har på hjärtat. Det ligger nämligen till så här att barn kan faktiskt fastna i dessa snören som bildare en ögla. Får ett barn in sitt huvud där om de är där och leker så kan de lätt strypas. Detta gäller även katter som älskar att leka med allt särskilt dessa snören. De kan lätt få in huvudet och i all dess iver för att försöka komma loss så snor de bara in sig ännu mer. Så nu ska alla som har barn och katter hemma klippa upp dessa snören!!!!!!!!


Detta är något som jag aldrig har tänkt på innan, förrän idag då jag fick reda på att denna olyckan kan vara framme när man minst anar det.

Kram
/David som vill varan för persiennsnören så mycket så han vet kanppt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0