Resume av brödbak

Hmmm....
Idag var det då dags för att sätta in bröden i ugnen efter att ha fått jäsa i kylen under natten. Eftersom jag bara hade en sockerkaksform så blev det så att jag gjorde en halv sats. Den degen som ändå inte fick plats i formen gjorde jag små bullar av och lade i en muffinsform, smart tänkte jag.

Brödet ska vara i ugnen i 45 minuter. Men eftersom bullarna är mycket mindre så tänkte jag att de måste stå inne mycket kortare tid, så efter 10 minuter tog jag ut dem...så lång tid som bullar och frallor brukar stå inne. När de väl kom ut ut ugnen hade de inte samma karaktär som brödet jag har ätit på jobbet. Det var inte alls lika brunt, utan nästan vitt. När jag sedan smakade på det känndes det degit. Jag satte in dem i ugen en gång till så får vi se om det går att rädda dem annars får jag väl slänga dem. Det andra brödet däremot ser riktigt bra ut i alla fall.

Sådär då var allt bröd färdiggräddat...får se om ett tag hur det smakar. En sak vet jag redan nu det ser inte alls lika dant ut som på jobbet. Jag undrar verkligen om de har använt de ingredienserna som står på receptet jag fick. De kan inte använt vetemjöl som det står. De måste ha haft något annat i som gör brödet brunare men men det får jag ta reda på på måndag om inte någon kommenterar om det här.

Emil har varit ovh tränat på morgonen, han var helt borta när jag vaknade. Han är så duktig så när han kommer om en kvart ska vi väl avnjuta en underbar frukost tillsammans.
Brödet fick bra betyg av Emil vilket var roligt. Själv tycker jag att det var gott men lite mastigt och det var inte lika bra som på jobbet men nästa gång blir det bättre. Det ser gott ut i alla fall :)




Så här blev resultatet!! Gott va??!

Lycka till med erat bak....ni får väl skylla på mig om det inte blir bra ;)

Kram
/David som är så glad så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hej David



jao jag vet de gör dig ledsen o läsa.. men de är så det är och jag måste skriva av mig ibland.. jo de me o skaffa familj är ingen brotska på de viset.. men de känns bara som jag aldrig kommer få uppleva de.. de e så mkt blandade känslor nu för allt o alla tycker jag.. jag e helt kluven.. neej klart man ska inte göra det för de passar andra de ska ju passa en själv.. men JAG är mogen o skaffa familj.. vissa är det inte.. tyvrr..



Jao men du har iaf skickat mess o Emil har ju hälsat från dig o så.. o jag VET att du alltid bryr dig o kommer alltid göra.. det tvivlar jag inte på..

jag längtar också något sjukt tills jag kommer upp till er.. de är precis vad jag behöver.. synd bara det är över så kort tid jag är där.. men de e bättre än inget iaf :) ..



Helt rätt.. jag behöver komma bort från allt o komma upp till mina älsklings killar i sthlm :D



Många kramar till dej med.. saknar dig massa också

2008-11-16 @ 21:13:51
Postat av: TucciT

oh de ser gott ut... :)

2008-11-16 @ 21:16:05
Postat av: TucciT

oh så gott de ser ut :D

2008-11-16 @ 21:16:45
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Jaa de e skit tråkigt :( suck.. jao jag behövde verkligen komma dit men men nu är de som de är o går inte o ändra.. tyvärr :(



ja jag kommer till er i januari ju :D

Kram

2008-11-17 @ 20:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0