Utrensning

Igår när jag kom hem satt det en lapp på portingången. Där stog det att det var kläd - och textilupphämtning på Torsdag morgon kl 8.00. Då var det bara att sätta igång att rensa ur alla linneskåp och garderober. Fatta vad mycket sängkläder vi hade. När två flyttar ihop så får man ju verkligen dubbelt av allt. Då satte jag igång att skänka det som vi inte längre ville ha. Det som känndes lite gammalt och fult. Även en del badhanddukar hamnade i den svarta sopsäcken. När man nu tittar in i den iordningstädade linnegarderoben så är det mer plats och prydligare inlagt, skönt.  Men endå är det en hel del kvar. Mer än vi behöver men det kan ju vara bra att ha när man får gäster.
Även en del kläder passade jag på att skänka till bättre behövande. Man har ju alldeles för mycket kläder igentligen. Mycket som man inte använder. Det blev en hel del tjockare jackor som kommer från ullared: De kommer säkert till bättre användning i andra fattigare länder.
Skönt att bli av med lite saker det ger plats till lite nytt ;) Shoppingrunda snart kanske?
Man kan ju alltid hoppas att dessa vänliga insamlare kommer regelbundet, då får man passa på fler gånger.

Nu är det god natt för min del.

Puss och kram
/David som gär en sån bra gärning så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0