Vänskap

Jag har aldrig varit den som har haft en stor umgängeskrets. Aldrig haft många vänner. Under min uppväxt har jag ofta hållit mig för mig själv. Vad det beror på vet jag inte, men kanske är det en osäkerhet eller så har man inte varit tillräckligt omtyck och populär. Jag har väl varit den man har umgåts med när det inte har funnits någon annan. Det har tagit hårt på mig. Jag kan fortfarande höra min ammmas ord ekande i huvudet på mig. -ska du inte gå å leka med någon, -ring en kompis, -du sitter alltid sjäv tycker du det e roligt? det är fraser som min mamma har sagt till mig hela min barndom. Nej jag tyckte inte det var kul å vara ensam men det var inte så lätt. Vill ingen leka med mig så vad gör man. Jag gick ofta ut bara för att kolla om någon var ute eller hemma men det var ofta man kom hem efter en liten stund å då kommer det -är du redan hemma...

Nu har man gått igenom Högskolan och hittat en massa vänner. Jag var populär alla ville vara med mig. Hur kommer det sig att det kan ändras så? Har jag blivit säkrare på mig själv. jag vet inte. Jag vet bara att jag är så lycklig och glad för de 3 1/2 åren jag hade på höskolan. Jag växte som människa flera meter...eller det känns så men jag e fortfarande kort. Jag var duktig klarade mig bra både själv och med andra. Jag skrattade men framför allt jag vågade prata. Jag har nog aldrig pratat, skrattat och varit så framåt som jag var under den tiden. Och det har faktiskt hållit i sig. Under denna tiden i mitt liv har jag fått de vänner som ännu idag är mina rikitga vänner. Jennie som jag hade praktik med. Vi hade aldrig pratat med varnadra innan vi kom till praktiken en måndag i December 2004. Vi klickade direkt. Det roligaste är när vår handledare frågade oss efter två dagar om vi har känt varnadra länge. hahah... nä vi träffades först nu på praktiken. -Oj, sa han man kan tro att ni har känt varnadra hela livet. Jag och Jennie har alltid roligt tillsamman. Glömmer aldrig när jag ska sitta i hennes cykel korg å vara ET. När det bara är jag som skrattar när vi e på bio och ser på Pirates of carrbien 2 eller när vi ska äta semla på ett sex caffe med fönsterbord...undrar om man får påtår där. Eller när vi bestämmer att nästa gång vi ska gå på bio ska vi ha med pickning å rosta bröd. Men våran "platta mage till nyår" klubb den dog ut, hihi vi gick på stan å såg en hel del som kunde vara med i den klubben.
Och Anneli min anneli jag äslkar dig så mycket. Du är så rolig, fin och alltid glad. Tack för att du finns i mitt liv. Tänk vad ett sms kan leda till :)

Men nu sitter man här ensam i Stockholm med en pojkvän å två katter. Inte en enda egen vän finns i närheten alla bor någon annan stans. Jag vill inte bara ha emils vänner som mina vänner. Jag vill hitta egna vänner som bara e mina. Som man kan ringa till å fråga om den vill ta en fika eller en promenad. ja vad vet jag. Jag hittade en fantastisk vän men han e nu borta för jag förstörde allt. FAN.

Var hittar man nya vänner???

/David, som vill ha vänner så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

Jag blir helt rörd av ditt inlägg. Att du haft de såhär hade jag ingen aning om.. inte den blekaste.. men du kommer iaf alltid vara min vän.. eller familj :) Du betde mkt o är en människa som får mig ritkigt glad o ksratta.. även om jag tyckte o sa att du är ett svin å kommer jag tycka om dig jätte mkt.. vi har så roligt så de finns knappt.. snart e de dax för ny fotografering :) Tycker om dig, glöm inte de!!! Kram

2008-06-16 @ 12:47:45
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT

Tack så mkt david :) aa de hae väl hänt en del men ser de inte så bäl själv som andra verkar göra.. iaf vissa.. vissa verkar inte se nånting.. haha..

Aaa snart ses vi... :)

Kram

2008-06-16 @ 13:18:23
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0